به گزارش افکارنیوز، امیر دریادار عباس زمینی معاون فنی نیروی دریایی ارتش در گفتگو با فارس، درخصوص توانمندی صنایع دریایی کشور در طراحی و ساخت انواع ناوشکن ها و ناوهای موشک انداز به ناوشکن جماران به عنوان نماد این توانمندی اشاره کرد و گفت: این ناوشکن در قالب پروژه موج ۱ ساخته و به آب اندازی شد و در همین راستا و در قالب پروژه موج ۲، ناوشکن"ولایت" در صنایع دریایی شهید تمجیدی در بندرانزلی با بیش از ۷۰ درصد پیشرفت در حال ساخت است که انشاءالله در طول سال جاری تکمیل و به آباندازی می شود.

دریادار زمینی همچنین ادامه داد: علاوه بر اینها، ساخت ناوشکن‌های کلاس موج و سینا نیز در حال طراحی و ساخت است که در کلاس موج، می توان به پروژه‌های موج ۳ و ۴ اشاره کرد.

وی در ادامه به ساخت ناوشکن موج ۵ به نام " سهند " اشاره کرد و با بیان اینکه این ناوشکن ظرف امسال تکمیل و به آب‌اندازی خواهد شد، گفت: این ناوشکن به یاد شهدای ناوشکن سهند که در مقابله مستقیم با آمریکا به شهادت رسیدند، به این نام نام‌گذاری شده است.

معاون فنی نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: علاوه بر اینها ناوهای موشک انداز کلاس سینا در قالب پروژه های سینای ۱،۲ و ۳ را در دستور کار داریم که به ترتیب به نام ناوهای موشک‌انداز " پیکان "، " جوشن " و " درفش " نامگذاری شده و در حال آماده سازی هستند.

دریادار زمینی ادامه داد: ناوهای سینای ۴،۵ و ۶ توسط وزارت دفاع و ناو سینای ۷ نیز در کارخانجات نداجا در حال طراحی، ساخت و تجهیز است.

وی در پایان تصریح کرد: ناو موج ۵ (سهند) و ناو سینای ۷ ظرف امسال به آب انداخته میشوند.