به گزارش افکارنیوز به نقل از برنا، یوسف نقیایی كارشناس تغذیه ضمن بیان این مطلب گفت: پیاز جزء سبزیهایی است كه در قرآن نیز به آن اشاره شده است و میزان انرژی پایینی در حدود ۳۸ كیلو كالری در ۱۰۰ گرم دارد.

نقیایی افزود: پیاز حاوی گوگرد است که به کاهش عفونت‌ها کمک شایانی می‌کند. همچنین حاوی ویتامین c، کلسیم و فسفر به مقادیر متوسط است که می‌تواند در رشد استخوان‌ها و سلامت آن‌ها نقش خوبی داشته باشد.

وی تصریح کرد: ماده‌ای به نام گلوکزین در پیاز وجود دارد که خواصی شبیه انسولین دارد و می‌‍تواند در افراد دیابتی کمک بسیار خوبی در کاهش گلوکز خون یا قندخون داشته باشد. همچنین کاهش دهنده کلسترول و چربی‌های خون است.

این کارشناس تغذیه گفت: پیاز حاوی آنتی اکسیدان‌های بسیار موثر و مفید بوده که مهمترین آن‌ها مواد فنولی و پلی فنولی است که خاصیت ضد میکروبی، ضد ویروسی و ضد قارچ دارند و کمک بسیار موثری بر سیستم ایمنی بدن در از بین بردن مواد عفونت زا می‌کند.

وی خاطرنشان كرد: این سبزی، همچنین حاوی مقدار كمی آنتی اكسیدان از نوع فلاونوئید مانند آنچه در چای سبز و سویا وجود دارد، می باشد كه می تواند از این طریق خواص ضد سرطانی خود را اعمال کند.