به گزارش افکارنیوز به نقل از ايسنا، در سندي محرمانه كه چندي پيش در فضاي مجازي منتشر شد وزارت امور خارجه عربستان از سفارتخانهاش در قاهره خواسته كه از پيروزي نامزد اسلامگراها در انتخابات مصر ممانعت كند.

در این سند آمده است: با توجه به تاکید ملک عبدالله مبنی بر جلوگیری از پیروزی نامزد اسلام‌گرایان به خصوص نامزدی المرسی اقدامات لازم انجام گیرد چرا که اخوان المسلمین خطر واقعی برای ما به شمار می‌آید.

در بخش دیگری از این سند آمده است که ما تمایلی برای به قدرت رسیدن اخوان المسلمین نداریم چرا که در این صورت جایگاه ما در جهان عرب و اسلام متزلزل خواهد شد و برهمین اساس از شما درخواست می‌شود تا تمامی ابزارهای لازم برای این امر را به کار گیرید.

به گزارش ایسنا، در این سند از سفارت قاهره خواسته شده تا تمامی گزارشات مربوط به انتخابات مصر را به وزارت خارجه عربستان ارسال کنند.

چندی پیش در پی شکایت شورای عالی نظامی مصر، دادگاه قانون اساسی این کشور رای به انحلال پارلمان داد؛ چرا که دادگاه قانون اساسی مصر انتخابات سال گذشته را مخالف قانون اساسی خواند و اعلام کرد که باید انتخابات جدیدی برگزار شود.

این تصمیم عملا قدرت اجرایی را در اختیار شورای عالی نیروهای مسلح خواهد گذاشت که مسوول نظارت بر دوره گذار مصر بعد از سقوط حسنی مبارک است.

انقلابيون مصري در اعتراض به اين راي و با دعوت اخوانالمسلمين تجمعي را در ميدان التحرير آغاز كردهاند.