به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر ، رسانه های مختلف جهان هر روز خبرها و ادعاهایی را درباره جمهوری اسلامی ایران و دیگر مسائل عرصه بین الملل منتشر می کنند که در این گزارش به مهمترین آنها می پردازیم.

چهار روایت برای سرنوشت محمد مرسی

- روزنامه الشرق الاوسط در گزارشی نوشت: با اعلام نتایج مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر، کاخ " عابدین " در مرکز قاهره در انتظار پذیرایی از پنجمین رئیس جمهور پس از جمهوری شدن این کشور در سال ۱۹۵۲ و پایان یافتن دوران پادشاهی است.

این روزنامه در ادامه به ارائه بیوگرافی مختصری از " محمد نجیب "، " جمال عبدالناصر "، " انور سادات " و " حسنی مبارک " به عنوان چهار رئیس جمهور پیشین مصر پرداخته است. بر این اساس، محمد نجیب که خود یک نظامی ارشد بود در پی تلاش برای بازگرداندن ارتش به پادگانها و تشکیل دولت غیر نظامی از سوی شورای انقلاب برکنار شد.

جمال عبدالناصر پس از جنگ ۱۹۶۷(شکست از رژیم صهیونیستی) از ریاست جمهوری استعفا کرد. انور سادات پس از امضای کمپ دیوید ترور شد و حسنی مبارک پس از پیروزی انقلاب به حبس ابد محکوم شد.

حالا این سوال مطرح است که آیا " محمد مرسی " هم به سرنوشت یکی از روسای جمهور قبلی دچار می شود و یا با توجه به اینکه نخستین رئیس جمهور غیر نظامی است پایه گذار دوران جدیدی در مصر خواهد شد.

آمریکا از قدرت ایران نگران است

- " ریاض طباره " سفیر سابق لبنان در واشنگتن در گفتگو با شبکه الجدید با تاکید بر اینکه قیامهای جهان عرب با تلاش ملتها رخ داده، اظهار داشت: طبیعی است که برخی کشورها از وقوع این انقلابها نفعی ببرند.

وی تاکید کرد: البته واضح است که آمریکا از قدرت ایران پس از وقوع این تحولات نگران باشد.

مقتدی صدر با نوری المالکی دیدار نمی کند

- " حیدر الیاسری " مسئول روابط خارجی جریان صدر در لندن در گفتگو با الشرق الاوسط اظهار داشت: برخی کشورهای منطقه و رهبران سیاسی در ائتلاف ملی عراق خواهان تغییر مواضع مقتدی صدر درباره سلب اعتماد از دولت مالکی هستند.

وی افزود: برخی پیشنهاد دیدار مالکی و صدر در شهر نجف را مطرح کرده اند که رهبر جریان صدر پاسخی به آن نداده است.

این در حالی است که اخیرا مقتدی صدر تاکید کرده است که از تلاش برای سلب اعتماد از دولت نوری المالکی دست برنمی دارد.

احترام نایف به خون شهیدان!

- روزنامه الشرق الاوسط امروز در گزارشی با عنوان " روابط نزدیک نایف و خانواده های شهید " نوشته است: نایف بن عبدالعزیز با خانواده های شهیدانی! که به عنوان نیروهای امنیتی فعالیت می کردند، روابط نزدیک و همیشگی داشت.

در این گزارش ادعا شده که نایف همواره با این خانواده ها در ارتباط بوده و احوالات آنها را جویا می شده است. الشرق الاوسط در این گزارش اشاره ای به صدها زندانی سیاسی در بند رژیم سعودی که اکثر آنها از سوی سرویسهای امنیتی تحت نظارت نایف بازداشت شده اند و خبری از سرنوشت آنها نیست، نکرده است.

این روزنامه همچنین به سوزانده شدن تصاویر ولیعهد سابق عربستان پس از مرگش در خیابانهای قطیف(شرق عربستان سعودی) و خوشحالی مردم عربستان از فوت وی هیچ اشاره ای نکرده است.

سه متهم العراقیه

- منابع آگاه در عراق تاکید دارند که سه نفر از اعضای فهرست العراقیه به ریاست علاوی به طور مستقیم در کمک به گروهکهای تروریستی از جمله منافقین طی سالهای اخیر فعال بوده اند.

بر این اساس، اسامی این افراد تا پایان تحقیقات اعلام نخواهد شد، اما گفته می شود یکی از آنها " حیدر الملا " سخنگوی رسمی فهرست العراقیه است.

منشی شورای نظامی مصر!

- " حسن البرنس " از رهبران اخوان المسلمین مصر تاکید کرد: با صدور بیانیه فعلی قانون اساسی، رئیس جمهور آتی تا حد منشی شورای نظامی تنزل پیدا کرده است.

وی در گفتگو با شبکه تلویزیونی النهار مصر تاکید کرد: از زمان پیروزی انقلاب مصر به جز دوران دو ماهه فعالیت پارلمان، شورای نظامی کل امور قانونگذاری و اجرایی کشور را برعهده داشته و آنها فقط دو ماه قانونگذاری از سوی پارلمان را تحمل کردند!

فهرست جدید شخصیتهای در آستانه ترور منتشر شد!

شبکه تلویزیونی LBC لبنان در گزارشی ادعا کرد که ۸ شخصیت لبنانی در معرض حملات تروریستی قرار دارند. بر این اساس، " سعد الحریری "، " سمیر جعجع "، " سامی الجمیل "، " فواد سنیوره " و " ولید جنبلاط " از افرادی هستند که در معرض ترور قرار دارند.

بنابراین گزارش، برخی از این افراد از سه ماه پیش با هشدارهای عربی، منطقه ای و بین المللی در زمینه احتمال ترورشان روبرو بوده اند.