به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "ویلیام هیگ" وزیر خارجه انگلیس با اشاره به مذاکرات ایران و ۱+۵ (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) در مسکو تصریح کرد که انگلیس صد در صد به یافت یک راهحل صلحآمیز با دولت ایران برای برنامه هستهای این کشور متعهد است.

وی در عین حال تصریح کرد که گرچه به راه‌‌حل سیاسی با ایران متعهد است اما در ابتدا باید این مسئله مشخص شود که ایران تنها برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای دارد.

در حالیکه ایران پیشنهادات خود را مطرح کرده تا گروه ۱ + ۵ درباره آنها به تأمل بنشیند، وزیر خارجه انگلیس تلاش کرد با برداشتن بار مسئولیت از دوش گروه ۱ + ۵، این بار را بر گردن ایران بیاندازد به طوریکه تصریح کرد قدرتهای غربی پیشنهادات معتبری ارائه داده‌اند و هم‌اکنون ایران مسئولیت پاسخگویی دارد. اگر ایران گام‌های ملموسی بردارد، جامعه بین‌الملل آماده مقابله به مثل است.

وزیر خارجه انگلیس در سخنرانی خود در مجلس عوام انگلیس به نمانیدگان این کشور اعلام کرد: گفتوگوهایی که هماکنون در مسکو در جریان است، جدی و بیپرده است. دو طرف اولویتهایی صریحی معین کردند. به طور قطع، قصد ما این است که تحریمها به طور کامل اجرایی شود، تحریمهای نفتی اتحادیه اروپا از اول ژوئیه اجرایی میشود و اگر پیشرفتی در مذاکرات حاصل نشود، به طور قطع تحریمهای بیشتر را شدت میبخشیم.