به گزارش افکارنیوز به نقل از پرس تی وی، راشا تودی، شبکه خبری روسیه، گزارش داد، تحریم نفتی ایران از سوی اتحادیه اروپا، برای انگلیس پیامدهای منفی به دنبال خواهد داشت زیرا بازار بیمه لندن از خریداران نفت ایران محروم میشود.

در اواخر ماه ژانویه سال ۲۰۱۲، وزاری خارجه اتحادیه اروپا با هدف فشار واردکردن بر تهران جهت متوقف‌کردن برنامه صلح‌آمیر هسته‌ای ایران، بسته‌ای از اقدامات محدودکننده علیه جمهوری اسلامی را به تصویب رساندند. این بسته شامل ممنوعیت واردات، خرید و حمل نفت ایران و ممنوعیت عملیات بیمه‌ای می‌شود.

در پاسخ، ایران تصمیم گرفته است که از صادرات نفت به برخی کشورهای اروپایی از جمله انگلیس و فرانسه خودداری کند که این اقدام نیز منجر به افزایش قیمت بنزین و گازوئیل شده است.

افزون بر این، محروم ساختن بازار بیمه مستقر در لندن، که ۹۵ درصد از محموله تانکرهای سوخت را در مقابل نشت نفت یا حوادثدیگر بیمه می‌کند، از حق الزحمه به دست آمده از بازار سودآور نفت، ضربه سنگینی به اقتصاد انگلیس محسوب می‌شود.

این در حالی است که آمار رسمی منتشرشده از سوی دفتر آمار ملی انگلیس نشان می‌دهد، اقتصاد انگلستان پس از ۰.۳ درصد سقوط در پی کاهش ۰.۳ درصدی تولید ناخالص ملی، با یک افت دوباره مواجه است.

امریکا و برخی از هم‌پیمانان غربی این کشور همواره تهران را به انحراف از برنامه صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای و تلاش برای دستیابی به جنگ‌افزارهای هسته‌ای متهم کرده و از این ادعاها به عنوان بهانه‌ای برای اعمال تحریم‌های یک جانبه و بین‌المللی و همچنین تهدید به حمله نظامی علیه ایران استفاده می‌کنند.

ايران با رد اين ادعاها تاکيد ميکند، به عنوان يکي از امضاکنندگان پيمان منع گسترش جنگافزارهاي هستهاي و يکي از اعضاي آژانس بينالمللي انرژي اتمي، از حق توسعه و دستيابي به فنآوري صلحآميز انرژي هستهاي برخوردار است.