به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس ، هنوز دور سوم مذاکرات به پایان نرسیده بود که انتشار خبری محل کنفرانس خبری را که همان محل حضور خبرنگاران طی دو روز گذشته بوده را به جنب و جوش واداشت. "اشتون کنفرانس خبری خود را تا دقایقی دیگر آغاز خواهد کرد". تیم تشریفات وزارت خارجه روسیه نیز فضا را مهیای این نشست کردند و در عرض چند دقیقه فضای محل کنفرانس آماده پوشش خبری کنفرانس اشتون شد.

این در حالی بود که خبرنگاران ایرانی در تماس با منابع خود در هتل حلقه طلایی تنها یک جمله می‌شنیدند؛ " این خبر صحت ندارد، مذاکرات در حال انجام است و به این زودی پایان نخواهد یافت ".

سی دقیقه پر جنب و جوش گذشت تا مسئول تشریفات کنفرانس اعلام کرد که نشست لغو شده است.

به نظر می‌رسد مقامات وزارت خارجه روسیه نیز از این موضوع عصبانی شده بودند، شاید احساس می‌کردند که این یک بازی سیاسی بود.

یکی از تحلیلگران رسانه ای در خصوص این اتفاق به خبرنگار فارس گفت:

تصور می‌کنم که این یک جنگ روانی علیه ایران بود تا طرف‌هایی به ایران اینگونه القا کنند که حتی شکست مذاکرات نیز برای آنها چندان مهم نیست و هر لحظه آماده قطع آن هستند.

انگلیس در ۲ روز گذشته شیطنت‌هایی در روند مذاکرات داشته است که از جمله آنها می‌توان به دادن اطلاعات غلط از سوی آنها به خبرنگاران خارجی و ملزم کردن آنها به کار کردن این اخبار اشاره کرد.

همچنین مایکل مان نیز در خصوص جنگ روانی تبحر خاصی دارد.

مامور اطلاعاتی آمریکا که به یکباره وارد مذاکرات هستهای شده است در چند دور گذشته مذاکرات تلاشهایی برای تخریب چهره ایران و شکست مذاکرات داشته است.