به گزارش افکارنیوز به نقل از العالم، درحالیکه منابع مختلف عربستانی این روزها درحال انتشار خبرهایی درباره وخامت وضعیت سلامتی "ملک عبدالله" هستند؛ اقدام شتابزده شاه عربستان در تعیین ولیعهد بعدی موجب شده است که ناظران در این کشور از احتمال جدی بودن بیماری وی خبر دهند.

شاه سالخورده عربستان تا کنون چندین بار برای انجام آزمایش های پزشکی، گذراندن دوره نقاهت، و عمل جراحی عربستان را ترک کرده است.

به گفته منابع عربستانی، وی از بیماری های مختلفی مانند فشار خون، در رفتگی مهره در ستون فقرات، و برخی بیماری های طاقت فرسا و خطرناک رنج می برد.

" ملک عبدالله " پس از مرگ " نایف بن‌عبدالعزیر "، برادر وی یعنی " سلمان بن عبدالعزیز " ۷۷ ساله را، که پیش از این حاکم مکه بود، به عنوان ولیعهد، وزیر دفاع و معاون نخست‌وزیر برگزید.

سلمان بن عبدالعزیز بیست و پنجمین پسر عبدالعزیز، موسس حکومت آل سعود عربستان است. وی از ارکان این خاندان محسوب می شود و پس از عبدالله، پادشاه عربستان و نایف بن عبدالعزیز ولیعهد پیشین، فرد شماره سه خاندان آل سعود محسوب می‌شد.

نایف حدود ۷ ماه قبل و پس از مرگ برادرش " سلطان " ولیعهد قبلی در بیمارستانی در نیویورک بر اثر بیماری، از سوی ملک عبدالله در سن ۷۹ سالگی به ولیعهدی رسیده بود.

خبر از دنیا رفتن نایف در بیمارستانی در ژنو شنبه گذشته اعلام، و وی یک روز پس از آن در مکه به خاک سپرده شد.

ولیعهد جدید عربستان ۷۷ سال سن دارد، و او هم مانند دیگر شاهزادگان سالخورده که در رأس هرم قدرت خاندان آل سعود قرار دارند بیمار است؛ و گفته ها حاکی است که وی از بیماری معده رنج می برد.