به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، "کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست مسکو در پاسخ به سوال خبرنگار رویترز درباره وجود نقاط مشترک در مذاکرات گفت: من و آقای جلیلی هیچکدام برای صحبت کردن به این جا نیامدهایم و ایرانیها برای اولین بار درباره "محتوا" شروع به گفتوگو کردند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم که به جلو حرکت کنیم.

وی در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران غربی در باره جدول زمانی مذاکرات گفت: بستگی دارد که چه اتفاقی بیفتد. گفت‌وگوها در سطح کارشناسی و فنی در روز سوم جولای برگزار خواهد شد و در این نشست‌ها، پاسخ های ایران به پیشنهادات غرب بررسی می‌شود و پاسخ ما به موضوعات فنی که ایران مطرح کرده است نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد. پاسخ‌هایی که کارشناسان به ما و گروه ۱ + ۵ گزارش خواهند داد را بررسی کرده و پس از آن به جلو حرکت خواهیم کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پاسخ به سوال خبرنگار لسآنجلس تایمز درباره عدم نتیجهگیری مذاکرات ۱+۵ با ایران در ۳ دور نشست گفت: اولین پاسخ جدی داده شد.کاری که ما کردیم جهت صحیح برای حرکت را مشخص کرد. درباره مسائلی که ایران میگوید و درباره مسائل فنی پاسخها به صورت مختلفی مطرح شد و نیاز به درک درباره مسائل فنی وجود دارد. پس از مذاکراتی که در سطح معاونت برگزار خواهد شد،با دکتر جلیلی در تماس خواهم بود.