به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، سردار سرتیپ اسماعیل احمدی مقدم عصر سه شنبه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه فرماندهان سابق و جدید نیروی انتظامی هرمزگان در جمع خبرنگاران، عنوان کرد: انسداد تمامی مرزهای ایران با کشور افغانستان به پایان رسیده و تجهیزات الکترونیکی مورد نیاز در این مرزها نیز در حال نصب است.

وی با بیان اینکه انسداد مرزها اهداف اولیه نیروی انتظامی در مقابله با قاچاق انسان را برآورده کرده است، اظهار داشت: بخش زیادی از کار انسداد مرزهای ایران و پاکستان نیز انجام شده است و حدود ۲۰۰ کیلومتر از این کار در منطقه سراوان به علت نبود جاده انجام نشد که با ایجاد تاسیسات زیربنایی و استقرار پایگاههای مرزی، این کار نیز در حال انجام است.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران افزود: با توجه به محدودیت اعتبارات کار انسداد تمامی مرزهای شرقی کشور تا پایان سال ۹۲ به طور کامل به اتمام خواهد رسید.

احمدی مقدم انسداد مرزهای شرقی را یکی از دلایل گسترش قاچاق مواد مخدر از طریق دریا عنوان کرد و گفت: با استقرار کامل نیروهای مرزبانی و انتظامی در مرزهای شرقی و انسداد این مرزها، قاچاقچیان برای حمل مواد مخدر از دریای عمان و خلیج فارس استفاده می کنند که برای مقابله با این کار تقویت نیروهای دریابانی در اولویت قرار گرفته است.

وی ادامه داد: اعتبارات تقویت نیروهای دریابانی در مرزهای جنوبی اختصاص یافته و برای رفع کاستی های موجود در خورها، برخی نقاط ساحلی و بندرگاهها بدون یگان انتظامی نیز تقویت کادر نیروی انسانی و رفع مشکلات یگانهای شناوری در دستور کار قرار گرفته است.

فرمانده ناجا کاهش ورود اتباع بیگانه غیر مجاز را یکی دیگر از نتایج انسداد مرزهای شرقی کشور عنوان کرد و بیان داشت: ما هم اکنون با نوع جدیدی از اقامت اتباع بیگانه مواجه هستیم به گونه ای که اتباع بیگانه به صورت قانونی وارد کشور می شوند اما اقامت غیر قانونی در کشور دارند و حاضر به خروج از کشور نیستند.

احمدی مقدم اضافه کرد: ما در حال پیگیری و کنترل این گونه اقامتهای غیر مجاز در کشور هستیم و برای کنترل آن سیستم جدیدی را طراحی خواهیم کرد.