۱۱ محصول خوراکی و مصرفی غیرمجاز معرفی شد

سيمين فقهي روابط عمومي معاونت غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز اظهار داشت: معاونت غذا و دارو از شهروندان خوزستاني تقاضا دارد با توجه به نام محصولهاي غير مجاز اعلام شده از تهيه و مصرف اين محصولات اكيدا خودداري كنند.
این مقام مسئول ابراز داشت: این محصولات سلامتی را به خطر می‌اندازند و مصرف این محصولات ممکن است عواقب جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد.
وی با اشاره به محصولات غیرمجاز شناسایی شده، خاطرنشان کرد: این محصولات شامل مایع جرم‌گیر، سفیدکننده و ضدعفونی کننده با نام باران، لواشک زغال اخته به نام دلچسب، آلوچه زغال اخته با نام تک‌ترش و آلوچه با نام انل سون است.
مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی اهواز گفت: همچنین انواع عرقیات گیاهی طوبی(عرق یونجه و عرق شیرین بیان)، نمک صورین، گلاب با نام افشرده گل محمدی سه ستاره، دستکش یکبار مصرف پوش، کیسه فریزر با نام طاووس، رب انار با عنوان صددانه و پودر کفشوی با نام اتک، یکتا و تاب از محصولات غیر مجاز شناسایی شده هستند.
وی افزود: این محصولات به دلیل نداشتن مجوزهای بهداشتی و با جعل پروانه‌های بهداشتی و همچنین آلودگی‌های میکروبی و شیمیایی غیر قابل مصرف هستند و فعالیت شرکت‌های تولید کننده این محصولات، غیرقانونی است.