یک زن آمریکایی که مظنون به قاچاق تجهیزات نظامی به روسیه است ادعا می کند که وی تصور می کرده بسته های پستی حاوی کمکهای بشردوستانه به مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست روسیه بوده است .

به گزارش افکار نیوز به نقل ازایونا، این زن چهل و چهار ساله از ایالت ویسکانسین آمریکا که از طریق یک پایگاه اینترنتی با یکی از شرکتهای تجاری همکاری می کرده پس از دریافت محموله هایی پستی نوع بسته بندی و آدرس اینگونه بسته های پستی را برای ارسال به مقصد اصلی تغییر می داده است. این درحالی است که محتویات داخل بسته های پستی بجای پوشاک برای کودکان بی سرپرست روسیه، ابزار و ادوات نظامی از جمله دوربین های تفنگ، دوربین های دید در شب و لباسها نظامی بوده است.

پایگاه اینترنتی ای بی سی نیوز به نقل از بیل والنر از مقامات اداره پلیس ایالت ویسکانسین آمریکا نوشت، درصورتیکه یکی از شرکتهای خرید و فروش اسلحه در کالیفرنیا مستقیما بسته های حاوی دوربین تفنگ به روسیه ارسال کند اینگونه بسته ها بازرسی و توقیف می شوند لذا بدین علت است که از همکاری این زن استفاده شده است زیرا زمانیکه یکی از شهروندان بطور خصوصی بسته ای را از ویسکانسین ارسال کند محموله پستی مورد بازرسی قرار نمی گیرد. این درحالی است که ادوات و تجهیزات نظامی از طریق کارتهای اعتباری مسروقه در آمریکا خریداری شده است.

افزون برآن، ماموران پلیس پس از اینکه به یکی از فروشندگان اسلحه در ایالت آیوا آمریکا مظنون شدند دریافتند که آدرس صورتحساب با آدرس ارسالی متفاوت است. ماموران پلیس گفتند این زن آمریکایی مظنون به قاچاق تجهیزات نظامی، در ازای دریافت روزانه سی دلار مسئول تغییر آدرس و نوع بسته بندی محموله های پستی حاوی تجهیزات نظامی بوده است.

ماموران پلیس پس از دریافت حکم جلب و بازرسی از منزل وی بیست بسته که حاوی دوربین تفنگ، تجهیزات دید در شب، جی پی اس و دیگر وسایل نظامی به ارزش پانزده هزار و پانصد دلار که آماده ارسال بودند را کشف کردند. از سوی دیگر، مقامات پلیس همچنین گفتند، این زن آمریکایی ظاهرا از موضوع ارسال ابزار نظامی اطلاعی نداشته و از اینرو احتمالا موارد اتهامی علیه وی مردود است. براساس تحقیقات پلیس، محموله های پستی به بندر نووروسیسک روسیه در کناره دریای سیاه ارسال می شده است.