به گزارش افکارنیوز به نقل از شرق، نماينده دادستان در ابتداي جلسه محاكمه اين متهم كه صبح ديروز در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان تهران برگزار شد متن كيفرخواست را خواند و گفت: در اين پرونده لقمان ۲۷ساله متهم به مباشرت در قتل زينب، و برادر ۳۱سالهاش به نام اميد ۳۱ساله متهم به معاونت در قتل است.

آنها با طرح نقشه‌ای زینب را که همسر امید بود به بیابان‌های اطراف شهریار کشاندند و پس از خفه کردن زن جوان طلاهای او را سرقت کردند. با توجه به دلایل موجود در پرونده، جرم متهمان محرز است و برای آنها تقاضای مجازات قانونی را دارم.» مادر مقتول در ادامه جلسه دادگاه با حضور در جایگاه برای قاتل دخترش تقاضای قصاص کرد و خطاب به قضات گفت: «امید بعد از قتل دخترم مدعی شد زینب با سرقت طلا و پول‌های موجود در خانه متواری شده است اما پس از چند روز لقمان با خانه‌مان تماس گرفت و گفت با همدستی امید، زینب را با کمربند خفه کرده‌اند.

حالا هم من تقاضای قصاص قاتل را دارم.» سپس نوبت به متهم ردیف اول رسید تا از خودش دفاع کند. لقمان که هشت سابقه کیفری در زمینه سرقت و موادمخدر دارد بعد از ایستادن در جایگاه با رد اتهام قتل گفت: برادرم با همسرش اختلاف شدیدی داشت. امید مدعی بود خانواده زینب او را کتک می‌زنند و همسرش قصد دارد مهریه ۸۱۴ سکه طلای خود را به اجرا بگذارد. او برای اینکه این مهریه را پرداخت نکند نقشه قتل همسرش را طراحی کرد. شب حادثه از پیرانشهر به تهران آمدیم، از مقابل ترمینال آزادی خودرویی را به صورت دربست کرایه کردیم و به بیابان‌های اطراف شهریار رفتیم. در آنجا زینب و امید با هم درگیری لفظی پیدا کردند. برادرم ضربه محکمی به صورت همسرش زد.

وقتی زینب روی زمین افتاد او با دست پنج دقیقه گلویش را فشار داد بعد هم از من خواست برای اطمینان از مرگ او کمربندم را به دور گردنش گره بزنم. من هم این کار را کردم اما قبل از اینکه من کمربند را گره بزنم زینب مرده بود. در این هنگام قاضی دادگاه خطاب به متهم گفت: «برادرت ادعا کرده است برای همدستی در این قتل سه‌‌میلیون تومان از او گرفته‌ای، در این‌باره توضیح بده.» متهم پاسخ داد: «من هیچ پولی از برادرم نگرفتم. به دلیل اینکه از او می‌ترسیدم حاضر به همکاری شدم. او خیلی خطرناک است. حتی چندبار در زندان بدن مرا گاز گرفته که آثارش وجود دارد.


نورالله عزیزمحمدی - رییس دادگاه - در ادامه از شوهر مقتول خواست تا در برابر اتهام معاونت در قتل از خودش دفاع کند. این مرد گفت: خانواده همسرم مرا خیلی اذیت می‌کردند و زینب نیز می‌خواست مهریه‌اش را به اجرا بگذارد. وقتی موضوع را به برادرم گفتم او نقشه قتل را طراحی و اجرا کرد. من در کلاس اول ابتدایی ۱۱ سال مردود شدم و عقل درست و حسابی برای نقشه کشیدن ندارم و همه این کارها را برادرم انجام داد. در بیابان‌های اطراف شهریار فقط یک ضربه به همسرم زدم و بعد دست و پای او را گرفتم و لقمان او را کشت.» متهم در پاسخ به این سوال که چرا بعد از قتل طلاهای همسرش را سرقت کرد، گفت: طلاها را خودم برای زینب خریده بودم و نمی‌خواستم شخص دیگری آنها را بردارد. بنا بر این گزارش بعد از اینکه متهمان آخرین دفاع خود را مطرح کردند هیات قضات برای صدور رای وارد شور شدند.


این پرونده در حالی به مرحله صدور حکم رسیده است که همزمان پرونده جنایی دیگری با موضوع مهریه به جریان افتاده است.
این بار فردی که در شهرستان خرمدره از توابع استان زنجان برای سرقت وارد منزلی شده بود با مالباخته درگیر شد و با ضربات چاقو وی را به قتل رساند. او بعد از دستگیری ادعا کرد برای تامین مهریه همسرش این جرم را انجام داده است. ماموران کلانتری ۱۱ شهر خرمدره وقتی از وقوع قتل در شهرک قدس مطلع شدند به آنجا رفتند و تحقیقات‌شان را آغاز و ضارب را که در حال متواری شدن از صحنه جنایت بود، دستگیر کردند و مشخص شد این مرد بعد از اینکه به قصد سرقت وارد منزلی شد با صاحبخانه روبه‌رو و با وی درگیر شد و پس از شلیک یک تیر هوایی برای ترساندن صاحبخانه با ضربات چاقو وی را مجروح کرد و وی را به کام مرگ کشاند.


متهم بعد از انتقال به پلیس آگاهی ضمن اعتراف به جرمش به کارآگاهان گفت: «مدتی است به علت اختلافات خانوادگی از همسرم جدا شده‌ام و وی مهریه ۸۰‌میلیونی خود را به اجرا گذاشته است و به دلیل ناتوانی در پرداخت مهریه نقشه سرقت از چند منزل را طراحی کردم اما امروز - روز حادثه - در اولین سرقت پس از ورود به منزل با مقتول درگیر شدم و پس از شلیک یک تیر هوایی با یک قبضه سلاح کمری به دلیل مقاومت صاحبخانه با ضربات چاقو وی را مجروح کردم و از محل متواری شدم البته هنوز زیاد از آنجا دور نشده بودم که به دام افتادم.»
این متهم در حال حاضر در بازداشت است و به‌زودی صحنه قتل را بازسازی خواهد کرد.