هشدار پوتین به اسرائیل درباره حمله به ایران

به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نوشت: "ولادیمیر پوتین" رئیسجمهور روسیه در سفر خود به تلآویو ضمن هشدار درباره اقدام نظامی عجولانه اسرائیل علیه ایران اعلام کرد که به آنچه که بر سر مردم آمریکا متعاقب جنگ کشورشان در عراق و افغانستان آمده است، بنگرید.

وی ضمن هشدار درباره حمله نظامی رژیم صهیونیستی به ایران از مقامات این رژیم خواست تا از تجارب منفی جنگ آمریکا در عراق و افغانستان درس بگیرند.

اظهارات رئیس‌جمهوری روسیه در نشست او با " شیمون پرز " رئیس‌رژیم صهیونیستی در بیت المقدس پس از آن ایراد شد که رئیس رژیم اسرائیل از پوتین خواست تا در خصوص موضوع ایران بی پرده سخن بگوید.

پوتین تصریح کرد: نگاه کنید که چه بر سر مردم آمریکا در(جنگ) عراق و افغانستان آمده، من همین چیزهایی که به شما گفتم را قبلا به اوباما گفته بودم. نیازی نیست که امور را خیلی سریع انجام داد. بدون فکر نباید عمل کرد.

وی ادامه داد: پس از اتفاقاتی که در عراق رخ داد، این کشور دارای یک دولت حامی ایران است. قبل از آنکه اقدامی صورت گیرد که باعثپشیمانی شود، باید در خصوص آن تفکر کرد.

ولادیمیر پوتین اوایل عصر روز گذشته تصریح کرد که روسیه در تضمین صلح و آسایش‌خاطر برای اسرائیل دارای منافع ملی است.

پرز که خواستار اعمال فشار بیشتر علیه ایران شده بود در گفتوگو با پوتین مدعی شد: مردم ایران دشمن ما نیستند. اسرائیل موجودیت آنها را تهدید نمیکند. این رژیم کنونی ایران است که خود را دشمن اسرائیل میداند و تهدیدی برای موجودیت آن به وجود آورده است.