فارس: معاون رئيس جمهور آمريكا به عيادت پادشاه عربستان سعودي كه در حال مداواي بيماري خود در بيمارستاني در نيويورك است، رفت و نامه رئيس جمهور آمريكا را تحويل خانواده وي داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که " جو بایدن " به طور ناگهانی به بیمارستانی که ملک " عبدالله بن عبدالعزیز " پادشاه عربستان در آن در حال مداواست، رفت و با خانواده وی از جمله " متعب بن عبدالله " فرزندش دیدار کرد.

بر اساس این گزارش، بایدن نامه‌ ویژه‌ای از " باراک اوباما " رئیس جمهور آمریکا به ملک عبدالله را به خانواده وی تحویل داد و برای او آرزوی شفای عاجل کرد.

در این گزارش اشاره‌ای به محتوای نامه نشده است.

پادشاه عربستان از آن زمان تاکنون دو بار در تاریخ‌های چهارشنبه ۲۴ نوامبر و جمعه سوم دسامبر ۲۰۱۰ میلادی مورد عمل جراحی از ناحیه کمر قرار گرفت.

ملک عبدالله " اول آذر ماه گذشته به دلیل ابتلا به آنچه بیماری دررفتگی غضروفی و دیسک کمر و درد عصبی خوانده شد، برای ادامه درمان، ریاض را به مقصد نیویورک ترک کرد.

پادشاه عربستان قبل از ترک کشورش شاهزاده " سلطان بن عبدالعزیر آل سعود " ولی‌عهد را که وی نیز بیش از هشتاد سال سن دارد و دوران نقاهت از بیماری صعب العلاج سرطان خود را در مراکش می‌گذراند به کشور فراخواند تا در غیاب وی اداره امور کشور را به دست گیرد.

ملك عبدالله كه همواره به دليل ترس و نگراني از وقوع كودتا توسط برخي شاهزادگان آل سعود كمتر به خارج از كشور سفر ميكرد بيش از ۲۰ روز است كه در آمريكا به سر ميبرد و به عقيده تحليلگران سياسي اين خود ميتواند نشانهاي از وخامت حال پادشاه باشد.