به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، فدراسیون جهانی کانو در نامه‌ای به محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان ایران از محرومیت دو پاروزن المپیکی ایران در رقابت‌های کانوی المپیک لندن خبر داد. در صورت تعلیق قطعی ایران حضور احمدرضا طالبیان و آرزو حکیمی دو المپیکی کانوی ایران در بازیهای المپیک ۲۰۱۲ از دست می‌رود.

در نامه خوزه پرونا رییس فدراسیون جهانی کانو آمده است:

آقای محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان، ایران تهران بزرگراه نیایش خیابان سئول

آقای عباسی عزیز،

پیرو چندین نامه و مذاکرات قبلی با مقامات مسئول در ایران در نامه های گذشته ما در تاریخ ۲۵ جون ۲۰۱۲(۵ تیر) کمیته‌ اجرایی فدراسیون جهانی کانو تصمیم نهایی را درباره موضوع آقای دنیا مالی و وضعیت فدراسیون کانوی ایران گرفت.

کمیته‌ی اجرایی فدراسیون جهانی کانو به این نتیجه رسیده است که موضوع مطرح شده به خوبی و با جزئیات توسط وزیر ورزش و جوانان ایران پاسخ داده نشده است و به همین دلیل فدراسیون جهانی کانو تصمیمات زیر را اتخاذ کرده است.

۱ فدراسیون جهانی کانو همچنان آقای دنیا مالی را به عنوان رییس فدراسیون کانوی ایران به رسمیت می‌شناسد.

۲ تمام فعالیت‌های فعلی و آتی فدراسیون کانوی ایران با توجه به قوانین مندرج در آیین‌نامه در فدراسیون جهانی کانو به حالت تعلیق در می‌آید.

۳ فقط فعالیت‌هایی که با تصویب و اجازه فدراسیون زیر نظر آقای دنیا مالی به رسمیت شناخته شود، اجازه حضور در رقابت‌ها را خواهد داشت.

۴ ورزشکاران حاضر در المپیک لندن در رشته کانو، می‌توانند توسط آقای دنیا مالی و از طریق کمیته ملی المپیک با مسئولیت شخص آقای دنیا مالی در رقابت‌ها حاضر شوند.

۵ تیم‌های راه یافته به رقابت‌های قهرمانی جهان در رشته کانوپلو تنها با مجوز آقای دنیا مالی حق حضور خواهند داشت و ایشان مسئولیت تیم‌ها را در این رقابت‌ها بر عهده خواهد داشت.

۶ تمام اتفاقات و رویدادهای متناظر با ورزشکاران ایران در تورنمنت‌های مربوط به فدراسیون جهانی کانو تا زمانی که ICF درباره جزئیات این تصمیم گیری مطلع نشود، معتبر نخواهد بود.

۷ فدراسیون جهانی کانو جلسه بعدی مجمع انتخاباتی فدراسیون کانوی ایران را در اواخر سال ۲۰۱۳ به رسمیت می‌شناسد و در آن مجمع نسبت به انتخاب مجدد آقای دنیامالی تصمیم گیری خواهد شد.

ما همچنان برای گفت‌وگو با شما درباره این موضوع مهم آمادگی داریم.

با احترام خوزه پرونا رییس فدراسیون جهانی کانو

رونوشت: آقای پره میرو مدیر روابط عمومی کمیته‌های عضو IOC، آقای بهرام افشارزاده دبیر کل کمیته ملی المپیک ایران.