به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، جلسه علنی مجلس شورای اسلامی ۳۵ دقیقه پس از آغاز، با اعلام علی لاریجانی رئیس مجلس برای بررسی اعتبارنامه سید مهدی موسوینژاد منتخب مردم دشتستان در مجلس نهم غیرعلنی شد.

علی لاریجانی از احمد توکلی و الیاس نادران که نسبت به اعتبارنامه موسوی‌نژاد معترض بودند، پرسید جلسه را غیرعلنی کنیم یا خیر؟ که توکلی و نادران با غیرعلنی برگزار شدن جلسه موافقت کردند.

اما موسوی‌نژاد منتخب دشتستان با غیرعلنی برگزار شدن این جلسه موافق نبود و خواستار بررسی اعتبارنامه‌اش در جلسه علنی بود.

علی لاریجانی رئیس مجلس گفت: آقای موسوی‌نژاد قبول نداشت که جلسه غیرعلنی برگزار شود ولی برخی از دوستان با او صحبت کردند و آقای موسوی‌نژاد پذیرفت که جلسه غیرعلنی باشد.

به گزارش فارس پس از آغاز جلسه علنی مجلس، کمیسیون تحقیق، گزارش خود را در زمینه اعتبارنامه حبیب‌الله برومند منتخب مردم پارس آباد و بیله‌سوار در مجلس نهم قرائت کرد که بر اساس این گزارش، کمیسیون تحقیق در جلسه مورخ ۲۱ خرداد ماه ۱۳۹۱، اعتبارنامه برومند را مورد رسیدگی قرار داده و با اکثریت آراء تأیید کرده است.

رئیس مجلس پس از قرائت گزارش کمیسیون تحقیق، اعلام کرد: مباحثمربوط به پرونده آقای برومند در جلسه غیرعلنی صبح امروز مجلس مطرح شد و معترضین دلایل خود را بیان و آقای برومند و برخی نمایندگان نیز در دفاع از برومند، نظرات خود را مطرح کردند. سپس کارت های اخذ رأی از نمایندگان درباره اعتبارنامه برومند بین وکلای ملت توزیع و از نمایندگان در این زمینه رأی‌گیری شد.

علی لاریجانی پس از توزیع کارت‌های رأی بین نمایندگان و سخنرانی ۲۰ دقیقه‌ای خود درباره هفت تیر و شهادت دکتر بهشتی، از خبرنگاران و میهمانان پارلمان خواست که جلسه علنی را ترک کنند تا جلسه غیرعلنی مجلس برای بررسی اعتبارنامه سید مهدی موسوی‌نژاد منتخب مردم دشتستان تشکیل شود.

بر پایه این گزارش بهارستاننشینان صبح امروز نیز در جلسه غیرعلنی که تا ساعت ۹:۵۰ دقیقه به طول انجامید اعتبارنامه حبیبالله برومند منتخب پارس آباد و بیله سوار را مورد بحث و بررسی قرار دادند.