آخرین صحبتهای شهیدبهشتی پیش ازشهادت

به گزارش افکارنیوز، مرتضی محمودی از بازماندگان حادثه هفتم تیر در گفتگو با فارس گفت: من به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در جلسه هفتگی حزب جمهوری که یکشنبهشبها برگزار میشد شرکت میکردم و در جلسات حزب نیز در مورد مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و همچنین مسائل اجرایی و حکومتی بحث میشد.



وی در ادامه افزود: جلسه روز یک‌شنبه(هفتم تیرماه ۱۳۶۰) در حالی برگزار می‌شد که از یک سو رئیس‌جمهور وقت(بنی صدر) برکنار شده و از سوی دیگر در روز قبل از آن حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مسجد ابوذر ترور شده بودند و فضای جامعه فضایی ناآرام و ملتهب بود.



نماینده مردم قصرشیرین، گیلان‌غرب و سر‌پل ضهاب در اولین دوره مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ابتدا بنا بر این بود که موضوع تورم در جامعه در دستور کار جلسه قرار بگیرد اما با پیشنهاد برخی از اعضای حزب، موضوع انتخابات ریاست جمهوری در دستور کار جلسه قرار گرفت.



محمودی خاطرنشان کرد: شهید استکی(نماینده مجلس) که اجرای مراسم را بر عهده داشت از شهید بهشتی خواست تا نطق خود را آغاز کند؛ شهید بهشتی در صحبتهای خود عنوان کرد این بار دیگر نباید فریب بخوریم و باید فردی را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کنیم که مدیر و مدبر بوده و انسانی مؤمن و مردم‌دوست باشد. فرد منتخب برای ریاست جمهوری باید انسانی متعهد و پایبند به نظام و ولایت بوده و به خارج از کشور وابستگی نداشته باشد.



وی ادامه داد: حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه از صحبتهای شهید بهشتی میگذشت که دفتر حزب منفجر شد و من وقتی به هوش آمدم که زیر آوار ساختمان حزب مانده بودم و پس از دقایقی مجددا بیهوش شده و زمانی که چشم خود را باز کردم روی تخت بیمارستان بودم.