برنامه ایران برای کاهش ۳۰% از صادرات نفت

به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ نوشت: احمد قلعه بانی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در کنفرانس انرژی مسکو از اقدام ایران برای تعمیر و نگهداری برخی میادین نفتی خود خبر داد.

وی تصریح کرد احتمال دارد میزان صادرات نفت ایران با افت ۲۰ تا ۳۰ درصدی روبرو شود و علت این امر انجام عملیات تعمیرات و نگهداری در میادین بزرگ نفتی خواهد بود.

قلعه بانی همچنین در مورد ارتباط اتخاذ این تصمیم با اجرای تحریم نفتی اروپا علیه ایران از اول جولای گفت شاید به لحاظ زمانی چنین ارتباطی وجود داشته باشد.

این در حالی است که کاهش تقاضای انرژی در آمریکا موجب شد تا ذخایر انرژی این کشور طی هفته گذشته با افزایش روبرو شود. کارشناسان انرژی نگران افت نسبی تولید نفت ایران و نروژ نیز طی هفته های آینده هستند. موسسه تحقیقاتی آمریکن پترولیوم اعلام کرد میزان ذخایر نفتی این کشور طی هفته گذشته با رشد ۵۰۷ هزار بشکه ای روبرو شده است. تولید نفت در سه میدان بزرگ نفتی نروژ نیز به علت اعتصاب کارگری متوقف شده است.

این گزارش افزود در روز چهارشنبه قیمت هر بشکه نفت سبک آمریکا در بازار نیویورک برای تحویل در ماه اوت با ۹ سنت افزایش به ۷۹.۴۵ دلار رسیده است. قیمت نفت روز گذشته نیز ۱۵ سنت افزایش یافته بود. قیمت نفت در سه ماه جاری ۲۳ درصد کاهش داشته است که بیشترین کاهش از سال ۲۰۰۸ میلادی به شمار می رود.

در بازار لندن هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه اوت با ۲۲ سنت کاهش به کمتر از ۹۲.۸۰ دلار رسیده است . قیمت نفت برنت روز گذشته با رشد ۲.۲ درصدی روبرو شده بود.