به گزارش افکارنیوز، ايسنا به نقل از سايت اينترنتي النشرة نوشت: اتحاديه اروپا اعلام كرد علاوه بر دفتر امنيت ملي، بانك بينالمللي اسلامي سوريه، شركت انتقال نفت و سازمان راديو و تلويزيون سوريه كه شامل تحريمهاي اين اتحاديه شده بودند اينك وزارت دفاع و وزارت كشور سوريه نيز در ليست اين تحريمها قرار گرفتند.

روزنامه رسمی وابسته به اتحادیه اروپا گزارش داد که این اتحادیه بثینه شعبان، مشاور رسانه‌ای بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه را نیز در لیست این تحریم‌ها قرار می‌دهد.

از سوی دیگر، تلویزیون سوریه گزارش داد که صبح امروز با حمله گروه‌های مسلح به ساختمان شبکه " الاخباریه " در حومه دمشق دست کم سه تن از خبرنگاران کشته شدند.

درگیری‌ها میان ارتش سوریه و مخالفان در حاشیه دمشق ادامه دارد. گروه نظارت بر حقوق بشر در سوریه، که در انگلیس مستقر است، از بروز درگیری‌های شدید در نزدیکی پایگاهی به نام محافظ جمهوری، در ۸ کیلومتری دمشق خبر داده است.



حمله به شبکه الاخباریه
تلویزیون ملی سوریه نیز درگیری‌های روز سه شنبه را تایید کرد اما گفت ده‌ها تروریست کشته شده و تعدادی دیگر دستگیر شده‌اند. این رسانه گفته در میان افرادی که دستگیر شده‌اند، جنگجویان خارجی بوده‌اند.

از سوی دیگر، ‌ هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا در تماس تلفنی با کوفی عنان، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه در خصوص جزئیات نشست گروه تماس که قرار است شنبه آینده در ژنو تشکیل شود، صحبت کردند.

برهان غلیون، رئیس سابق شورای ملی مخالفان سوریه که در حال حاضر در پاریس اقامت دارد اعلام کرد که برای نخستین بار طی دو سال گذشته برای چند ساعت وارد خاک سوریه شده و در نشستی با مخالفان این کشور بحثو مذاکره کرده است.

غلیون بعد از آن که از سوریه خارج شد اعلام کرد که این دیدار برای حمایت معنوی از مخالفان و ابراز همدردی با مردم این کشور بوده است.

از سوي ديگر، قرار است نبيل العربي، دبيركل اتحاديه عرب امروز (چهارشنبه) با ويليام هيگ، وزير امور خارجه انگليس در لندن براي بررسي مسائل جاري در سويه ديدار كند.