به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، روزنامه "ودوموستی" به نقل از برخی منابع در مجتمع صنعتی - نظامی که نامی از آنها بیان نشده، گزارش داد: شرکت تولیدکننده تسلیحات روسیه قرارداد تامین سیستمهای موشکی اس - ۳۰۰ برای سوریه را به حالت تعلیق درآورده است.

بر اساس این مطلب، وجود این قرارداد علنی نبود تا اینکه هفته گذشته با انتشار گزارشی سالانه افشا شد. طبق این گزارش، ‌ بزرگترین قراردادهای این شرکت با الجزایر و سوریه بوده که قراردادهای مشابهی بالغ بر ۱۰۵ میلیون دلار با سوریه به امضا رسانده‌اند.

در حالی که در این گزارش سالانه آمده، انتظار می‌رود قرارداد سوریه بین سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ به اجرا درآید، روزنامه ودوموستی به نقل از دو منبع دیگر که خواستند نامشان فاش نشود، ‌ نوشت: ‌ به دستور مستقیم مقامات بالا، تحویل این سیستم‌ها به تعلیق در آمده است.

تاکنون هیچ مقامی در این باره اظهارنظر نکرده، با این حال، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه پیش از این اعلام کرده، تسلیحاتی که روسیه به سوریه ارسال میکند، در درگیریهای داخلی قابل استفاده نیست و سرگی لاوروف، وزیر خارجه این کشور نیز اعلام کرده این تسلیحات صرفا دفاعی هستند که طبق قراردادهای پیشین فروخته میشوند.