به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، طی هفته جاری مراجع قضایی و حکومتی در مورد چند مسئله مهم دولت اوباما تصمیم گیری خواهند کرد. نتیجه این تصمیم گیری ها تاثیر بسزایی در تصمیم گیری رای دهندگان آمریکایی خواهد داشت.

به گزارش واشنگتن پست طی هفته جاری دیوان عالی آمریکا نظر خود را در مورد تطبیق مصوبه بیمه همگانی اوباما با قانون اساسی آمریکا را اعلام خواهد کرد. همچنین دیوان عالی آمریکا نظر خود را در مورد قوانین سختگیرانه مهاجرت ایالت آریزونا را اعلام خواهد کرد.

کنگره آمریکا در مورد اعمال یا عدم اعمال افزایش سود وام های دانشجویی فدرال و پروژه های بزرگراه ها نیز تصمیم خواهد گرفت.

همچنین پرونده رسوایی سریع و خشمگین در این هفته به جریان خواهد افتاد و مجلس نمایندگان امریکا در مورد اریک هولدر، دادستان کل آمریکا، تصمیم خواهند گرفت. اریک هولدر به خاطر منتشر نکردن اسناد مرتبط با پرونده سریع و خشمگین متهم به مانع تراشی در کار مجلس می باشد. در جریان رسوایی سریع و خشمگین، به خاطر سوء مدیریت دولت اوباما بیش از ۱۶۰۰ قبضه اسلحه گرم به دست کارتل های مواد مخدر مکزیکی افتاد.

هر یک از این مسئله، می تواند نقش تعیین کننده ای در صحنه سیاسی آمریکا بازی کند، ترکیب شدن این سه موضوع می تواند اولین چالش بزرگ باراک اوباما برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باشد.

طی هفته جاری دیوان عالی آمریکا در مورد قانونی بودن مصوبه " درمان کم هزینه " تصمیم خواهد گرفت. مصوبه ای که اوباما و دموکرات ها مشتاقانه برای تصویب آن تلاش بسیاری کرده بودند و دموکرات این مصوبه را فاکتوری برای پیروزی دوباره اوباما به حساب می آورند.

هنگامی که اوباما در حال امضای این مصوبه بود سرمستانه آن را یک نقطه عطف تاریخی نامید و بعدا در مصاحبه با شبکه ای بی سی از طرح خود به عنوان مهمترین مصوبه داخلی ۸۰ سال اخیر آمریکا نام برد. طرح به اصطلاح تاریخی اوباما در آمریکا با مخالفت شدید و یکپاریچه جمهوری خواهان روبه رو شد و اکنون باید از زیر تیغ دیوان عالی آمریکا گذر کند.

در صورتی که دیوان عالی آمریکا رای به غیرقانونی بودن این مصوبه بدهد در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، کمپ دموکرات ها با زلزله‌ای مهیب خواهد لرزید. زلزله ای که شاید هزینه ای جبران ناپذیر برای اوباما داشته باشد.

بحثمهاجران غیر قانونی اسپانیایی زبان نیز به یکی از عامل های تعیین کننده در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تبدیل شده است. به تازگی باراک اوباما با اتخاذ سیاستی آسان گیرانه به فکر کسب رای این اقلیت بزرگ در آمریکا افتاده است. بر اساس تصمیم اوباما مهاجران غیرقانونی که در کودکی به آمریکا آورده شده اند از خاک آمریکا دیپورت نخواهند شد.

همچنین دیوان عالی آمریکا باید در مورد قانونی بودن یا نبودن یکی از قوانین بحثبرانگیز مهاجرتی آریزونا ملقب به مصوبه Arizona SB ۱۰۷۰تصمیم بگیرد. در حالی که جمهوری خواهان موافق تمهیدات سخت گیرانه Arizona SB ۱۰۷۰هستند، دموکرات ها با این قانون مخالف هستند. در نهایت دیوان عالی آمریکا هر رای صادر کند، اوباما و رامنی مجبور به اظهار نظر در این مورد هستند و اظهار نظر نامزد های دموکرات و جمهوری خواه در تصمیم گیری اسپانیایی زبان های آمریکایی تاثیری بسزایی خواهد داشت.

همچنین در این هفته مجلس نمایندگان آمریکا در مورد رسوایی سریع و خشمگین و اریک هولدر، دادستان کل آمریکا، تصمیم گیری خواهد کرد. در این تصمیم گیری مجلسی با اکثریت جمهوری خواه در مورد نقش دادستان پیشنهادی رئیس جمهور دموکرات آمریکا در رسوایی سریع و خشمگین تصمیم خواهند گرفت.