به گزارش افکارنیوز به نقل از العالم، پایگاه تحلیلی میدل ایست آنلاین در گزارشی به نقل از مراکز تصمیمگیری در عربستان تاکید کرد که این روحانی شیعی هنگام حضور در منزل دوست خود در شهر قطیف بازداشت و ساعت چهار صبح به شهر دمام منتقل شده است.



هر چند وزارت کشور عربستان در این مورد هنوز واکنشی نشان نداده است، اما منابع آگاه بر این باورند که احمد بن عبدالعزیز وزیر کشور جدید عربستان که سالیان دراز عنوان معاون اول نایف را بر عهده داشته‌ است، تصمیم گرفته تا در شروع کار بر فعالان سیاسی و مذهبی عربستان سخت گرفته و جای پای خود را محکم کند.

در همین رابطه گفته می‌شود پس از دستگیری این روحانی شیعی حالت آماده‌باش در شهر قطیف برقرار شده و یک واحد از نیروهای گارد ملی برای برخورد با اعتراضات احتمالی مردم در مناطق حساس این شهر مستقر شده‌اند.

شیخ نمر النمر از علمای عربستان در سال ۱۹۵۹ در روستای عوامیه به دنیا آمد. پدرش از روحانیون برجسته شیعه در بحرین و منطقه الاحساء به شمار می‌رفت و در طول دوران حیاتش بارها بازداشت شد. شیخ نمر که دروس حوزوی را در شهر قم و تهران پشت سر گذاشته است، به زبان آتشین و گزنده معروف است و خطبه‌های او در میان مردم عربستان مشهور است.

آخرین خطبهای که این روحانی شیعی ایراد کرد پس از مرگ نایف بن عبدالعزیز بود که در آن اقدام به مسخره کردن وی نمود، این اقدام باعث شد تا وزارت کشور عربستان اقدام به دستگیری وی کند، اما محمد بن نایف حاکم این منطقه مانع از این امر شد تا به زعم خود باعث عدم حمایتهای مردمی برای این روحانی شیعی شود، اما نشستن احمد بن عبدالعزیز بر کرسی وزارت کشور دستگیری این روحانی شیعی را که خواستار برقرار عدالت و برابری در کشور است، سرعت بخشید.