به گزارش افکارنیوز به نقل از العالم، "یوسف المحافظه" گفت: بازداشت هاي غيرقانوني، حملات شبانه به منازل شهروندان، قتل شهروندان بي گناه خصوصاً با استفاده از گازهاي اشك آور همچنان ادامه دارد و لحظه اي متوقف نشده است.

عضو مرکز حقوق بشر بحرین با اشاره به اجرا نشدن توصیه های کمیسیون حقیقت یاب بسیونی، افزود: هیچ مقامی به علت ارتکاب جرایم مندرج در گزارش کمیته بسیونی محاکمه نشده است و تنها افسران پایین رتبه پلیس به صورت نمایشی محاکمه شدند تا افکار عمومی متوجه سیاست " فرار از مجازات " رژیم حاکم نشود.

المحافظه از تشدید حمله به مدافعان حقوق بشر در منطقه خصوصاً بحرین خبر داد و گفت: مدافعان حقوق بشر با مشکلاتی همچون شکنجه، تهدید، اتهامات ناروا و حبس های ناشی از این اتهامات مواجه هستند.

عضو مرکز حقوق بشر بحرین، خاطرنشان کرد: عبدالهادی الخواجه مدافع سرشناس حقوق بشر اخیراً اعلام کرد که بازداشت های غیرقانونی، حبس انفرادی، شکنجه جسمی و روحی و محاکمه های غیرعادلانه همچنان ادامه دارد.

وی افزود: نیروهای رژیم آل خلیفه به مراکز درمانی و کادرهای پزشکی حمله می کنند و معترضان مجروح برای اینکه در مراکز درمانی بازداشت نشوند، از مراجعه به این مراکز خودداری می کنند.

المحافظه تصریح کرد: از ژانويه تا ژوئن ۴۸۰ نفر از مردم بحرين به علت اصابت گلوله زخمي شده اند كه ۲۵ نفر از اين تعداد مورد ضرب و جرح نيروهای امنيتي قرار گرفتند، ۱۵ نفر نيز به علت تنفس گازهاي اشك آور مصدوم شدند؛ تنها ۲۰ درصد از كل اين افراد در مراكز درماني خصوصي تحت معالجه سازمان هاي حقوقي قرار گرفتند و اكثر آنها در منازل درمان شدند.