رئيس جمهور بوليوي اعلام كرد كه كشورش به آرژانتين و برزيل خواهد پيوست و كشور فلسطين را به رسميت خواهد شناخت.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه الیوم السابع - چاپ مصر - رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که ایوو مورالس، رئیس جمهور بولیوی اعلام کرده است که کشورش در راستای همبستگی با ملت فلسطین و به رسمیت شناختن حقوق کامل فلسطینی‌ها در تشکیل کشور مستقل‌شان به برزیل و آرژانتین پیوسته است.

رئیس جمهور بولیوی در تماس تلفنی با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به وی ابلاغ کرده بود که کشور فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت می‌شناسد.

عباس در جریان سفر اخیرش به کشورهای آمریکای لاتین از روسای جمهور این کشور خواسته بود کشور فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ را به رسمیت بشناسد.

وزارت امور خارجه فلسطین اعلام کرد که به رسمیت شناختن کشور فلسطین از سوی بولیوی بعد از ظهر جمعه در سخنرانی مورالس در کنفرانس روسای آمریکای جنوبی در برزیل مطرح شد.

رئیس جمهور بولیوی عنوان داشت که کشورش کشور فلسطین را در مرزهای ۱۹۶۷ با الگو گرفتن از برزیل و آرژانتین به رسمیت می‌شناسد.

این در حالی بود که این مساله با تشویق گسترده تمامی روسای آمریکای جنوبی که در جلسه حضور داشتند مورد استقبال قرار گرفت.

محمود عباس نیز از این اعلام بولیوی استقبال کرد.

محمود عباس روابط دو جانبه میان ملت فلسطین و مردم بولیوی را و نیز مواضع کشور بولیوی در حمایت از حقوق ملت فلسطین را مورد تقدیر قرار داد.

احمد عساف، سخنگوی جنبش فتح نیز از این تصمیم بولیوی استقبال کرد و آن را دستاوردی سیاسی دانست که تشکیل کشور مستقل فلسطین را سریعتر محقق می‌سازد.

عساف عنوان داشت: اين دستاورد نتيجه تلاش گسترده رهبران فلسطين فتح و در راس آن محمود عباس است.