رئیس قوه قضائیه با اشاره به نامه منتشر شده علیه قوه قضائیه و اظهارات نویسنده كه عنوان كرده من قانون اساسی را قبول ندارم بلكه وصیتنامه پدر شهیدم را قبول دارم گفت: زمانی بنی صدر گفت من به قانون عمل نمی كنم امام گفت غلط می كنی به قانون عمل نمی كنی ولی متاسفانه برخی سایتهای منتصب به دستگاهها این نامه توهین آمیز به دستگاه قضایی را منتشر كرده اند ولی آنچه مهم است این است كه مردم باید بدانند دستگاه قضایی حتی با انسانهای مومن و متدین كه جرمی مرتكب شده اند هم برخورد می كند.
بچه های حزب اللهی و اصولگراها به دستگاه قضایی کمک کنند

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه در برخی از مواقع احساس می شود که هجمه های حساب شده ای متوجه دستگاه قضایی است گفت: توقع ما این است که بچه های حزب اللهی و اصولگراها به دستگاه قضایی کمک کنند زیرا قوه قضائیه برای شخص من نیست و باید در دوران انقلاب محکم و مستقل باقی بماند چرا که من تنها امانتدارم البته قبول داریم کاستیهایی وجود دارد ولی مدیران دستگاه مشغول به رفع کاستیها هستند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اتهامات برخی افراد به قوه قضائیه به جرمهای ناکرده گفت: یک آقایی خطاب به من نوشته است چرا در مورد سران فتنه کوتاهی می کنید اگر شما اقدام نکنید ما خودمان اقدام می کنیم.

اقدام در مورد سران فتنه به مصلحت نظام نیست

وی افزود: یکسال قبل من سران فتنه را مجرم معرفی کردم زیرا آنها علیه نظام اقدام کرده بودند و در لفافه هم گفتم که مصالح عمومی نظام مانع از اقدام جدی علیه سران فتنه می شود و بنده در این مورد مسئول نیستم ولی متاسفانه این آقا در نوشته خود اظهار داشته است که من در روبروی رکن یمانی قسم می خورم که علت اینکه رئیس مجلس در مورد سران فتنه صحبت نکرده این است که اگر حکومت عوض شود در حکومت بعدی هم دست داشته باشد که من در جواب می گویم انا لله وانا الیه راجعون.

آیت الله آملی لاریجانی اظهار داشت: از گفته نماینده مجلسی که عنوان کرده چرا قوه قضائیه در مورد سران فتنه اقدام نمی کند متعجبم چرا که بنده شفاها به وی توضیح دادم که مصلحت نظام ایجاب نمی کند.

دستگیر کردن سران فتنه برای دستگاه قضایی کاری ندارد

آیت الله آملی لاریجانی افزود: شنیده ام در روز عاشورا روحانی بالای منبر رفته و گفته است قوه قضائیه تو بی عرضه ای که نتوانستی برای سران فتنه اقدام موثری انجام دهی که در پاسخ باید بگویم که این مسیری که آنها در پیش گرفته اند درست نیست مگر دستگیر کردن سران فتنه برای دستگاه قضایی کاری دارد. از احدی هم نمی ترسیم، سفارش هیچکس را هم نمی پذیریم و تنها بر اساس فرامین مقام معظم رهبری عمل می کنیم.

دستگاه قضایی متعلق به هفتاد میلیون ایرانی است

رئیس قوه قضائیه با اشاره به نامه منتشر شده علیه قوه قضائیه و اظهارات نویسنده که عنوان کرده من قانون اساسی را قبول ندارم بلکه وصیتنامه پدر شهیدم را قبول دارم گفت: زمانی بنی صدر گفت من به قانون عمل نمی کنم امام گفت غلط می کنی به قانون عمل نمی کنی ولی متاسفانه برخی سایتهای منتصب به دستگاهها این نامه توهین آمیز به دستگاه قضایی را منتشر کرده اند ولی آنچه مهم است این است که مردم باید بدانند دستگاه قضایی حتی با انسانهای مومن و متدین که جرمی مرتکب شده اند هم برخورد می کند. همچنین به عنوان مثال اگر زن بدکاره ای هم گفت ملکم را گرفته اند یا حقم ضایع شده است ما به دعاوی او هم رسیدگی می کنیم زیرا دستگاه قضایی برای هفتاد میلیون ملت ایران است.

رئیس جمهور از حق خودش گذشت

آیت الله آملی لاریجانی در مورد اینكه عده ای گفته اند شما نسبت به توهین به رئیس جمهور اقدامی نكرده اید گفت: بنده به آقای جعفری دولت آبادی دادستان تهران گفتم كه در این مورد قاطعانه عمل كند هر چند كه رئیس جمهور از حق خودش گذشت ولی افترا و توهین به مقامات كشور جرم عمومی است و شكایت نمی خواهد. البته در این مورد ما برخی را شناسایی و بعضی از سایتها را بستیم .البته در این راه بر اساس سیاستهای كلی دستگاه قضایی ذره ای عقب ننشسته و از فرامین مقام معظم رهبری اطاعت می كنیم.