شرکت گوگل در پی برنامههای موفق اما جنجالبرانگیز گوگلمپ و گوگل ارث، برنامهای جدید را برای جستجوی اجزای داخلی بدن انسان ارائه کرده است.

به گزارش مهر؛ برنامه‌‌های گوگل مپ و گوگل ارثدر حال حاضر برای کاربران این امکان را به‌وجود آورده‌اند که مسیرهای مختلف را بر روی سیاره زمین بیابند و بر روی کوچک‌ترین مناطق جهان تمرکز کرده و آن را بزرگنمایی کنند.

اکنون شرکت گوگل در آخرین نوآوری خود، مرورگر بدن، ابزاری را در اختیار کاربرانش قرار داده است تا بتوانند نقاط مختلف بدن خود را به سادگی یافته و مشاهده کنند.

چه بخواهید به جستجوی رشته ای کوچک عصبی بپردازید و یا از میان مری به روده سفر کنید، مرورگر بدن به شما این امکان را می‌دهد تا بر روی جزء جزء بدن خود تمرکز کرده و آن را بزرگنمایی کنید، از میان پوست، ماهیچه‌ها و استخوان‌ها عبور کرده و درست مانند برنامه گوگل مپ که امکان بزرگنمایی بر روی قاره ها و شهرها را می‌دهد، بر روی ریزترین بخش‌های سازنده بدن متمرکز شوید.

این ابزار برای برخی از کاربران چندان شگفت‌انگیز به‌نظر نمی‌آید. سال گذشته " سایمون بارون " برنده جایزه " فلش فیکشن " نشریه نیوساینتیست پیش‌بینی کرد که گوگل اکتشاف درون فضای داخلی بدن انسان را آغاز خواهد کرد و با این وجود مرورگر بدن هنوز تا ابزار شخصی‌سازی شده جستجوی بدن ویژه هر کاربر که بارون آن را پیش‌بینی کرده بود، فاصله زیادی دارد.

بر اساس گزارش نیوساینتیست، بهنظر نمیآید این پروژه جدید گوگل درباره حریم خصوصی کاربران، مشابه دیگر برنامههای جستجوگر این شرکت انتقاداتی را برانگیزد و در مقابل با استقبال گستردهای نیز مواجه خواهد شد.