محمد كرمی راد در گفت وگو با خبرآنلاین درباره پیشنهاد مشاوران بوش به اوباما برای خروج گروهك منافقین از لیست گروه های تروریستی، گفت: گروهك منافقین از دیرباز تحت پوشش و حمایت آمریكایی ها بوده اند وفعالیت جاسوسی داشتند و همچنان هم همكاری خود را با آمریكا و انگلیس را ادامه می دهند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی درباره چگونگی قرار گرفتن منافقین در لیست گروه های تروریستی آمریکا هم خاطر نشان کرد: اینکه آمریکا از مقطعی منافقین را در لیست گروه های تروریستی قرار داد براساس معامله ای بود در دوران اصلاحات صورت گرفت وآنان در قبال تعلیق فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی قول دادند گروهک منافقین رادرلیست گروههای تروریستی قرار دهند.

وزارت خارجۀ آمریکا در هشتم اکتبر ۱۹۹۷ و در دوران زمامداری «بیل کلینتون» گروهک «منافقین» را در لیست «سازمان‌های تروریستی خارجی» قرار داد.

کرمی راد با اشاره به اقدامات منافقین در سالهای جنگ تحمیلی، گفت: مدارک و اسنادی بسیاری نشان می دهد آنها در ملاقات های خود با صدام و استخبارات عراق ماموریت داشتند در عمق خاک ایران انفجارها تروریستی ایجاد کنند و از همان زمان منافقین مساله خمپاره اندازی را در نقط مختلف کشور دنبال می کردند.

مجاهدین خلق از جمله گروه های سیاسی اول انقلاب بود که در دهه ۶۰ دست به کشتار مسئولان کشورو مردم عادی زدند و در ادامه هم در سالهای جنگ تحمیلی هم با خروج از کشور به همکاری با صدام پرداختند.

به اذعان این عضو کمیسیون امنیت ملی، منافقین بخشی از سربازان خط مقدم آمریکا و اسرائیل در منطقه و به خصوص عراق هستند.

وی تصریح کرد: در مرز ۱۲۰۰ کیلومتری ایران و عراق خلاءهایی وجود دارد که منافقین با حمایت و کمک ارتش آمریکا با امکانات و تجهیزات وارد کشور می شوند.

کرمی راد درباره مصداق های فعالیت های این گروهک تروریستی در سه دهه گذشته، هم گفت: جاسوسی، کسب اطلاعات برای بیگانگان و سازمان دهی وتجهیز گروه های مخالف از جمله اقداماتی بوده است که منافقنین در سه دهه گذشته در غرب کشور انجام دادند.

كرمی راد همچنین گفت: علی رغم اینكه اراده مردم، دولت و مجلس عراق این است منافقین از كشورشان خارج شوند اما باز هم حمایت آمریكا و انگلیس موجب شده این گروه در عراق بمانند.