شلیک تیرهوایی توسط محافظان کروبی

افكارنيوز:مهدي كروبي دقايقي پيش جهت شركت در مراسم، ترحيم يكي از همشهريانش (سهرابي) كه در مسجد نور ميدان فاطمي برگزار ميشود، حضور پيدا كرد.

پس از حضور کروبی در این مسجد، حاضران در مراسم ترحیم با سردادن شعارهایی خواستار خارج شدن وی از مسجد شدند.

در این بین عده‌ای از حاضران در این مراسم قصد داشتند به صورت فیزیکی کروبی را از مسجد بیرون کنند که با مقابله محافظان کروبی روبرو شدند.

محافظان کروبی با استفاده از افشانه گاز اشک‌آور و کشیدن سلاح حاضران در مسجد نور را تهدید کردند.

با وجود این اعتراضات کروبی وارد مسجد شد و متعاقب آن عده‌ای از حاضران در مسجد مراسم ترحیم را ترک کرده و در مقابل مسجد تجمع کردند.

پس از پایان مراسم ترحیم و هنگامی که کروبی قصد داشت از مسجد خارج شود، تجمع‌کنندگان مقابل مسجد شعارهایی را علیه کروبی از جمله " کروبی حیا کن، این نظام را رها کن " و " مرگ بر منافق " سردادند.

محافظان کروبی برای خارج کردن وی از جمع مردمی که به شدت نسبت به اقدامات کروبی علیه نظام در ایام پس از انتخابات خشمگین بودند، تیرهوایی شلیک کرده و وی را سوار خودرو کردند.

علاوه بر شلیک تیرهوایی، محافظان کروبی از گاز اشک‌آور نیز استفاده کردند.

این چندمین بار است که کروبی در هنگام حضور بین مردم با اعتراضات شدید نسبت به عملکرد خود در ایام پس از انتخابات روبرو می‌شود.

کروبی پیش از این گفته بود که به دلیل اعتراضات مردمی حتی نمی‌تواند سر قبر پدر خود حاضر شود.

مير حسين موسوي از همراهان كروبي در اتهامافكني عليه نظام و راهاندازي اغتشاشات در ايام پس از انتخابات نيز همواره هنگام حضور در اجتماعات با اعتراضات شديد مردمي روبرو ميشود.