لیگ برتر هشت تیمی می شود؟!!
سرویس ورزشی افکار نیوز -

فدراسیون فوتبال در حالی به تیم های بدهکار برای کنار گذاشته شدن از لیگ برتر اولتیماتوم می دهد که با حذف این تیم ها، تنها هشت تیم می توانند در لیگ بازی کنند.

به گزارش افکار نیوز رئیس فدراسیون فوتبال با وجودی که می داند تهدید وی برای کنار گذاشتن تیم های بدون مجوز حرفه ای از لیگ دوازدهم عملا امکان اجرایی شدن ندارد، به رویه سابق خود ادامه می دهد و در این میان سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا یک بار دیگر در آستانه کاهش قرار گرفته است.

مهلت قانونی باشگاه ها برای دریافت پروانه حرفه‌ای رو به پایان است اما همچنان بسیاری از تیم های لیگ برتری بدون در نظر گرفتن هشدارهایی که این تیم را تهدید می کند، همچنان مدارک خود را برای دریافت مجوز حرفه ای تحویل نداده اند.

این در حالی است که اکثر باشگاه های لیگ برتری ایران با مشکل بدهی های میلیاردی مواجه هستند و تاکنون نیز اقدامی برای پرداخت بدهی های معوقه بازیکنان و کادر فنی و سایر بدهی های خود نکرده اند.

سازمان لیگ فدراسیون فوتبال که به تجربه دریافته اند تهدید شفاهی در فوتبال ایران تاثیری ندارد و بازیکنان زیادی هستند که از سه چهار فصل خود قبل از باشگاه ها طلبکار هستند و با توجه به تغییر مدیریت چند باره در این باشگاه ها هنوز نتوانسته اند مطالبات خود را در یافت کنند، از این رو قاطعانه اعلام کرده اند که باشگاه هایی که طلب های گذشته خود را پرداخت نکرده و مجوز حرفه ای را کسب نکنند، از دوازدهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال که از هفته آینده آغاز می شود، کنار گذاشته خواهند شد.

اما فدراسیون نشینان به خوبی می دانند که همه این تهدیدها بی اثر خواهد شد و عملا امکان اینکه تیمی از دور مسابقات به دلیل بدهی یا نداشتن مجوز لیگ حرفه ای حذف شود، وجود ندارد زیرا در فوتبال ما افراد زیادی تصمیم گیرنده هستند و همانطور که با وجودی که همه می دانند تیم گهر درود شرایط حضور در لیگ برتر را ندارد، این تیم با فشار استاندار و مسولان سیاسی استان لرستان مهیای حضور در لیگ برتر شده است، سایر تیم ها نیز که به مراتب مشکلات کمتری نسبت به این تیم دارند، قطعا از فرصت حضور در لیگ برتر و توی چشم بودن به سادگی نخواهند گذشت، ضمن اینکه هواداران فوتبال در شهرهای مختلف نیز به این موضوع واکنش خواهند داشت و اجازه چنین کاری را به فدراسیون نمی دهند.

به نظر می رسد در لیگ دوازدهم نیز همانند سال های گذشته تیم‌های بدهکار با ارائه یک تعهد می‌توانند در رقابت‌های لیگ برتر شرکت داشته باشند زیرا اگر بنا به حذف تیم های بدهکار باشند، ۱۰ تیم حذف می شوند و اصولا برگزاری لیگ با ۸ تیم هیچ منطقی ندارد و کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز با انجام چنین لیگی موافق نخواهد کرد.
از این رو بهتر است مسولان فدراسیون به جای اولتیماتوم دادن به تیم ها به فکر ارائه راهکاری برای برطرف کردن مشکلات باشگاه ها برای دریافت مجوز حرفه ای باشند.