به گزارش افکار نیوز به نقل از کیهان،عبادي در روزگار طاغوت از سلطنت جانبداري مي كرد تا آن جا كه در روزهاي اوجگيري انقلاب اسلامي، مردم انقلابي را اوباش توصيف كرده و خواستار سركوب آنان شد. وي به واسطه پيوند با گروهك منافقين و خوش خدمتي هايي كه به برخي سرويس هاي اطلاعاتي داشت، نامزد دريافت جايزه نوبل شد اما خاتمي كه در آن هنگام رئيس دولت اصلاحات بود، اين جايزه را سياسي توصيف كرد. با اين حال عبادي فاش كرده كه با مساعدت دولت خاتمي از كشور گريخت و با مشورت وي و كروبي، ديگر به ايران بازنگشت چرا كه به وي گفته شد در صورت بازگشت، بازداشت خواهد شد.


عبادی در مصاحبه با یکی از رسانه های اپوزیسیون درباره تحرکات اخیر خاتمی برای بازگشت به عرصه سیاسی می گوید: من اطلاعی از تصمیم آقای خاتمی ندارم چون جزو حلقه یاران ایشان نیستم اما فکر می کنم اصولا مردم دیگر رغبتی به خاتمی نداشته باشند.


به این دلیل که هشت سال ایشان در مسند بودند و حتی مجلس ششم را هم در آن زمان کاملا همراه با خودشان داشتند. نتیجه اش اما این شد که احمدی نژاد به قدرت رسید. در حالتی که هم انتخابات مجلس هفتم و هم انتخابات ریاست جمهوری که منجر به پیروزی بار اول محمود احمدی نژاد شد، توسط خاتمی برگزار شد و هر دو انتخاباتی بسیار مناقشه برانگیز بودند؛ هم از جهت عملکرد نادرست شورای نگهبان و رد غیراصولی صلاحیت ها و هم از جهت تقلب هایی که در انتخابات صورت گرفت.



یادآور می شود بنابر اظهارات الهه هیکس(ازگزارشگران حقوق بشر) عبادی توسط کریم لاهیجی(بغدادی - همکار نزدیک مسعود رجوی در سازمان منافقین) به وی معرفی شده و او نیز عبادی را به عنوان نامزد دریافت جایزه صلح نوبل معرفی کرد.