پشت پرده جلسه سلطنت طلبان در استرالیا

به گزارش افکارنیوز به نقل از صراط ، این نشست که در سیدنی استرالیا, توسط گروهی به نام "جنبش کوروش" برگزار شد ، با هدف کمک و همفکری سلطنت طلبان ایران به گروه های برانداز در سوریه انجام گرفت.

بر اساس این گزارش همایش فوق، به دستور و دعوت رضا پهلوی " فرزند شاه مخلوع ایران " ترتیب داده شده است که در راستای پروژه اخیر وی برای مطرح ساختن سلطنت طلبان در میان گروه های مطرح اپوزیسیون در جهان صورت می گیرد.

شنیده ها حاکی از آن است که، در این جلسه قول های مساعدی به تروریست های سوریه در راستای کمک مالی به آنها برای ناامن نگه داشتن فضای عمومی سوریه از سوی رضا پهلوی داده شده است که به نظر می رسد یکبار دیگر قرار است از خزانه دزدیده شده ملت ایران توسط خانواده بد نام پهلوی، پرداخت شود.

گفتنی است طی روز های گذشته نشست گزینشی سلطنت طلبان در سیدنی استرالیا که برای چندمین بار پنهان کاری سلطنت طلبان را نسبت به دیگر گروه ها به اثبات رسانده است، اعتراض اکثریت دیگر اپوزیسیون را نیز برانگیخته که از سویی نشان از عدم اعتماد گروه های معاند نظام اسلامی حتی نسبت به هم قطاران خود است و از سویی هم به صحت پروژه ای تاکید دارد که غرب سعی در اجرای آن از طریق استفاده ابزاری از اپوزیسیون ایران را دارد.

همچنین گذشته از اختلافات آشکار میان جناح های مختلف اپوزیسیون و مسایل سیاسی جنجال برانگیز مربوط به این نشست، نحوۀ تامین هزینه های مالی کنفرانس مذکور مورد سوال همگان قرار گرفته است، بسیاری می گویند این هزینه های سنگین توسط گروه های سلطنت طلب حامی رضا پهلوی بمنظور مصادرۀ جریان های اپوزیسیون در جهت منافع خود تامین شده است.

بر اساس اسناد موجود، بر خلاف بسیاری از همایش ها و جلسات گروه های اپوزیسیون که به دلیل مشکلات مالی و عدم وجود تسهیلات لازمه امکان شرکت شخصیت ها و جریانات سیاسی در آنها وجود ندارد، جلسه سیدنی که به یاری برخی نهاد های غربی نیز برگزار گردیده است پاگیر اینگونه مشکلات مالی از نظر هزینه سفر و هتل و غیره نبوده، و به همین دلیل امکان حضور تعداد زیادی از تروریست های سوری نیز در آن وجود داشته است.

با وجود انتشار اخبار تایید شده نسبت به حضور بسیاری از عناصر گروهک تروریستی مجاهدین خلق در میان گروه های مسلح سوری، به نظر می رسد پروژه اخیر سلطنت طلبان و اعطای کمک های مالی هنگفت به گروه های مخالف حکومت بشار اسد، تکمیل کنند پازل براندازی باشد که گروه های مختلف اپوزیسیون ایران برای براندازی یکی از نزدیکترین متحدان ایران در منطقه ترتیب داده اند.

از سویی نیز به نظر می رسد در راستای پروژه جدید غرب ، سازمان های اطلاعاتی این کشور ها در تلاش هستند تا به صورت جدا - جدا با گروه های مختلف اپوزیسیون ایران ارتباط گیری داشته باشند تا در یک فضای تعاملی نزدیک تر بتوانند استفاده ابزاری خود را در قبال ایران از آن ها داشته باشند .