افکار

بیش از ۱۴۰ نفر در سیل مخرب منطقه جنوب روسیه که در یک قرن گذشته بی‌سابقه بوده است کشته شدند و بنا به گزارش مقامات روس این تلفات افزایش خواهد یافت.

به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از شبکه "راشاتودی"نوشت: وزیر کشور روسیه تأیید کرد که در سیل عظیم منطقه "کراسنودار" جنوب روسیه ۱۴۴ نفر جان خود را از دست دادهاند ولی این آمار افزایش خواهد یافت.

بر اساس این گزارش، ‌ بیش از ۱۳ هزار نفر متحمل خسارات ناشی از این سیلاب شده‌اند و در شهرهای " کریمسک "، " نوواراسیسک "، " گلندژیک " اعلام وضعیت فوق‌العاده شده است.

به گفته مقامات روسیه، تنها در منطقه " کریمسک " دستکم ۱۳۰ جسد پیدا شده است، دو نفر در منطقه " نوواراسیسک " و ۹ نفر نیز در منطقه گلندژیک کشته شدند و یک کودک نیز در میان قربانیان بود.

بر اساس این گزارش، ‌ سرعت سیلاب بسیار هولناک و تکان دهنده بود و نه تنها با خود خانه‌ها را برد بلکه کامیون‌های ۱۶ تنی را از جا کند. یکی از رانندگان روسی می‌گوید که کامیون وی حدود دهها متر توسط سیلاب جابجا شد.

در یک حادثه جداگانه نیز یک دختر ۹ ساله بر اثر شدت جریان آب از مادر و خواهر خود جدا شد. تیم‌های نجات وزارت امور اضطراری روسیه در تمامی منطقه سیلاب پراکنده شده‌اند تا افراد سیل زده را نجات دهند.

بیش از ۱۰ هزار تن از اعضای تیم نجات به همراه ۱۴۰ بالگرد در تمامی منطقه وقوع سیل پراکنده شدهاند تا اقدامات نجات را انجام دهند. مقامات منطقهای کراسنودار ۹ جولای را روز عزا اعلام کرد.

کد خبر: 119993