به گزارش افکار نیوز،سعيد رضا عاصمي در گفتوگو با ايسنا ، درباره آخرين وضعيت واگذاري باشگاههاي سرخابي اظهار كرد: قرار است هياتي چند نفره از طرف وزير معرفي شوند تا بحث واگذاري دو باشگاه استقلال و پرسپوليس پيگيري شود. شايد يكي از اين اعضا من باشم. ما اساسنامه هواداران دو باشگاه استقلال و پرسپوليس را آماده كردهايم و در تلاش هستيم تا مراحل مختلف واگذاري انجام شود.

وی ادامه داد: تعاونی هواداران باید شکل بگیرد تا سهامش به افراد مورد نظر واگذار شود. در حال حاضر باید هیات موسس تشکیل شود. اگر شرکت تعاونی هواداران راه بیفتد، سهام این باشگاه‌ها عرضه می‌شوند و بخشی از مالکیت این شرکت‌ها واگذار می‌شود.

رییس هیات مدیره شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در پاسخ به این پرسش که چه میزان از سهام باشگاه‌های سرخابی در وهله اول واگذار خواهد شد؟ تصریح کرد: همه هدف ما این است که سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به هواداران و افراد عام جامعه برسد. تصمیم میزان سهام واگذاری این دو باشگاه با وزرای اقتصاد و ورزش است، اما پیش‌بینی می‌شود در مرحله نخست ۲۵ یا ۵۰ درصد از سهام واگذار شود.

مامور رسیدگی به پرونده‌ واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این که چه زمانی سهام این باشگاه‌ها به صورت قطعی واگذار خواهد شد، به ایسنا گفت: امیدواریم که در سال جدید این اتفاق بیفتد. ما که پیگیر هستیم. وزیر هم عزمش را جزم کرده تا این اتفاق رخ دهد. خوشبختانه اقدامات ما برای واگذاری باشگاه‌های سرخابی نسبت به زمان بندی عالی بوده است. زمان نهایی واگذاری این باشگاه‌ها توسط وزیر اعلام خواهد شد.

رییس هیات مدیره شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با ایسنا درباره مراحل پیشرفت ورزشگاه «نقش جهان» اظهار کرد: این پروژه به سرعت در حال انجام است. برنامه‌ریزی ما این است که تا پایان امسال به اتمام برسد. البته ممکن است پروژه چند ماه هم تاخیر داشته باشد، اما قطعا در سال ۹۲ تکمیل می‌شود. ما پیمانکار را مجاب ‌کرده‌ایم که کار را هر چه زودتر به پایان برساند و امیدواریم تا پایان سال ۹۱ و یا حداکثر با چند ماه تاخیر آماده بهره‌برداری شود.

عاصمي با بيان اين كه همه اعتبار مورد نياز براي تكميل ورزشگاه نقش جهان امسال تامين ميشود، گفت: ما براي تكميل پروژه نقش جهان بين ۲۰ تا ۳۰ ميليارد تومان اعتبار نياز داريم. اگر بتوانند عمليات اجرايي را انجام دهند همه اعتبار امسال تامين ميشود. البته ما از روند پروژه راضي هستيم.