فولادگر: چرا برای ساختن یک جا، جای دیگری را ویران می‌کنید؟

حميدرضا فولادگر در گفتوگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري فارس، عنوان كرد: پس از اينكه علي فتحاللهزاده به عنوان سرپرست جديد باشگاه استقلال انتخاب شد اعلام كرد يكي از دو گزينه مربيگري اين تيم امير قلعهنويي است. اين در حالي است كه قلعهنويي با سپاهان قرارداد بسته است.

وی با بیان اینکه به احتمال فراوان شنبه قرارداد این مربی در هیات فوتبال استان اصفهان ثبت می‌شود، اظهار داشت: اگر این موضوع را هم نادیده بگیریم باید به توافق اخلاقی قلعه‌نویی با مسئولان اصفهان اشاره کنیم. قلعه‌نویی اعلام کرده تمایل دارد در سپاهان بماند و به حرف و قراردادش پایبند است.

نماینده مردم اصفهان با انتقاد از سرپرست جدید باشگاه استقلال تصریح کرد: این درست نیست برای اینکه یک تیم مشکلش حل شود تیم‌ دیگری را خراب کنیم. قلعه‌نویی بازیکنان مدنظرش را جذب و کارش را آغاز کرده است.

فولادگر یادآور شد: چندی پیش با اشاره به قهرمانی سپاهان و موفقیت‌های ذوب‌آهن از مسئولان سازمان تربیت‌بدنی انتقاد و اعلام کرده بودم چگونه است برای قهرمانی سپاهان در لیگ علی سعیدلو و مسئولان فدراسیون در ورزشگاه حاضر نمی‌شوند اما برای قهرمانی پرسپولیس در جام حذفی که در قیاس با لیگ برتر اهمیت کمتری دارد همگی حضور داشتند؟

رئیس کمیسیون ویژه نظارت بر اصل ۴۴ مجلس در ادامه گفت‌وگو با خبرنگار فارس خاطرنشان کرد: این نوع برخورد این تصور را به وجود می‌آورد که سازمان تربیت‌بدنی به تمرکز در مرکزگرایی تمایل دارد و تلاش می‌کند در این مسیر گام بردارد. چگونه است که وقتی قلعه‌نویی سرمربی سپاهان است از وی به عنوان گزینه استقلال یاد می‌شود؟

وی گفت: خبرهای رسیده حاکی از آن است که برخی تلاش‌ها و اعمال فشارها بر مسئولان شرکت مبارکه صورت گرفته تا آنها به جدایی قلعه‌نویی از سپاهان رضایت دهند. من نمی‌خواهم موضوعی را به کسی نسبت دهم اما این نوع برخوردها را صحیح نمی‌دانم. این روش پسندیده نیست که با فشار به سران فولاد مبارکه زمینه حضور قلعه‌نویی در استقلال را فراهم سازند. چرا باید بین تیم‌ها تفاوت گذاشته شود؟

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به دیدار پایانی لیگ برتر میان پرسپولیس و سپاهان خاطرنشان کرد: هواداران پرسپولیس در این دیدار از الفاظ بد و نامناسبی استفاده کردند در حالی که آنها باید جنبه داشته باشند. ۱۵ امتیاز اختلاف جای بحثی نمی‌گذارد و تعجب می‌کنم که طرفداران یک تیم بزرگ تا این حد کم‌طاقت هستند.

فولادگر با اشاره به برنامه ۹۰ گفت: اولین‌بار این برنامه به جامعه ورزش القا کرد که داوری به نفع سپاهان است در حالی که اینگونه نبود. نوع برخورد این برنامه و حتی گزارشگران سیما با پرسپولیس و استقلال و سایر تیم‌های شهرستانی تفاوت می‌کرد.

رئیس کمیسیون ویژه نظارت بر اصل ۴۴ مجلس با بیان اینکه ۸۰ درصد فولاد مبارکه خصوصی شده است، ‌ عنوان کرد: چاره کار خصوصی‌سازی باشگاه‌های کشور است. آن گونه که شنیده‌ام در ده‌بندی پرداخت بیشترین پول به بازیکنان در فصل گذشته پرسپولیس، استقلال، ذوب‌آهن و سپاهان در رتبه‌های اول تا چهارم قرار داشتند. با این حال برای فرار از مشکلات عدیده باشگاه‌ها باید خصوصی شوند.