به گزارش افکارنیوز به نقل از جام نیوز، رسانه های غربی موج جدیدی از تبلیغات علیه ایران را آغاز کردهاند. این رسانهها که به صورت هدفمند به خبرسازی کذب علیه ایران میپردازند پروژه جدیدی را از روز گذشته کلید زدهاند.

در همین زمینه سایت شبکه صدای آمریکا وابسته به وزارت خارجه آمریکا روز گذشته(پنجشنبه ۱۵ تیر / July. ۶) می‌نویسد: «انتشار خبرهای حاکی از برنامه های ایران برای ساختن نخستین زیردریائی اتمی، این حدس و گمان را قوت بخشیده است که تهران می‌خواهد از این برنامه‌ها به عنوان بهانه ای برای غنی سازی اورانیوم با درجه خلوص سطح بالا استفاده کند و از این طریق به مواد بالقوه لازم برای ساختن بمب اتمی نزدیک‌تر شود.»

صدای آمریکا در ادامه به نقل از خبرگزاری رویترز آورده است: «کارشناسان غربی بعید می‌دانند که ایران درگیر با تحریم تسلیحاتی سازمان ملل متحد از توانائی ساختن زیردریائی های اتمی برخوردار باشد، که مستلزم دسترسی به تکنولوژی‌های پیچیده و فعلاً در اختیار فقط دولت‌های قدرتمند جهان است. اما به گفته همین کارشناسان ایران می‌تواند از چنین برنامه هایی برای توجیه فعالیت هایی حساس و گسترده تر اتمی استفاده کند، زیرا زیردریائی های اتمی به سوخت حاصل از اورانیوم غنی شده با درجه خلوص بالایی نیاز دارند که برای ساختن بمب اتمی نیز لازم است.»

خبرگزاری رویترز میافزاید: هرگونه اقدامی توسط ایران در مورد غنی سازی اورانیوم با درجه خلوص بالا میتواند برای آمریکا و متحدانش ، که به تهران در مورد تلاش برای دسترسی به بمب اتمی مشکوک اند، به منزله به صدا درآمدن زنگ خطر باشد. اگرچه تهران چنین ادعایی را تکذیب میکند.