دیدار محسن رضایی و مجید انتظامی درتالار وحدت

به گزارش افکار نیوز،جمع يادشده درواقع به آنچه كه تاثير نامطلوب ساخت سد بر محيط زيست و كشاورزي حوزه رود كارون ميدانند، معترض بودند و پيشتر هم در زمان برگزاري نشست خبري اين سمفوني با حضور خود اعتراضهايشان را مطرح كرده بودند.

درنهایت اما مجید انتظامی پس از پایان اجرا، از بسته شدن پرونده سمفونی کارون پس از دو سال ابراز رضایت کرد.

این آهنگساز در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با تمرین‌هایی که داشتیم و امکانات موجود اجرا از این بهتر نمی‌شد و بسیار راضی‌کننده بود، اما همیشه می‌شود بهتر و بی‌عیب‌تر بود.

وی درباره اینکه دوباره سمفونی‌ای را اجرا خواهد کرد گفت: من کار دیگری بلد نیستم و اگر بلد بودم دنبالش می‌رفتم. این کار را بلدم و با تمام وجودم، انجام می‌دهم.

انتظامی با اظهار رضایت از شرایط اجرا در تالار وحدت خاطرنشان کرد: شرایط کار بسیار خوب بود و جا دارد از کسانی که همکاری کردند از جمله مرکز موسیقی و مدیریت تالار کمال تشکر را داشته باشم.

به گزارش ایسنا، در پایان آخرین اجرای سمفونی «کارون»، محسن رضایی - دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام - که در سالن حاضر بود به پشت صحنه تالار وحدت آمد و ضمن تشکر از گروه این سمفونی خطاب به انتظامی گفت: این روح وطن‌پرستی و عرق اسلامی در وجود شما و تیم‌تان است که این باعثافتخار ماست.

وی افزود: با توجه به تحریم‌های موجود که در شش ماه دوم بیشتر می‌شود، لازم است یک سرود حماسی برای انگیزه دادن به جوان‌ها تولید شود.

مجید انتظامی در این گفت‌‌‌وگوی دوستانه از نامزد شدن محسن رضایی برای دوره آینده‌ی ریاست جمهوری سوال کرد که رضایی با لحن غیرجدی به انتظامی گفت: به نظر شما بستگی دارد!

اجرای سمفونی پرسروصدای «کارون» اگرچه ۱۷ تیر توسط مجید انتظامی در تالار وحدت تهران به صحنه رفت، اما تجمع جمعی از دانشجویان و فعالان محیط زیست در محل برگزاری و همچنین برخی از ناهماهنگی‌ها در صدور کارت‌های دعوت، تاخیر در اجرای این برنامه را موجب شد.

جمعی از دانشجویان و فعالان محیط زیست که معتقد بودند ساخت سد کارون به بروز مشکلاتی در بخش کشاورزی و محیط زیست حوزه رودخانه کارون منجر می‌شود، با در دست داشتن پلاکاردهایی برای دقایقی روبه‌روی تالار وحدت تجمع کردند.

در این پلاکاردها، از استاد انتظامی(مجید انتظامی، سازنده اثر) خواسته شده بود که از اجرای سمفونی کارون در این شرایط منصرف شود که البته جمع ۲۰،۳۰ نفره تجمع‌کنندگان پس از دقایقی بدون دلیل خاصی محل را ترک کردند.

چند روز پیش هنگام برگزاری نشست خبری این کنسرت نیز که با حضور آهنگساز و رهبر ارکستر سمفونی کارون به‌همراه مدیرعامل شرکت آب‌نیرو به عنوان مجری سدهای ساخته شده بر روی کارون برگزار شد، حضور فعالان محیط زیستی و سؤالات انتقادی برخی از خبرنگاران، حاشیه‌هایی ایجاد کرده بود.

همچنین برخی از ناهماهنگی‌ها در صدور کارت‌های دعوت و بلیت‌ها ایجاد شده که همین امر تاخیر در برنامه را موجب شد

به گزارش ایسنا، برخی از این ناهماهنگی‌ها سبب شده بود که افرادی که کارت دعوت دارند، مجبور باشند برای تبدیل کارت خود به بلیت ورودی با مشکل مواجه شوند و صف طولانی برای این موضوع تشکیل شد.

مسوولان حاضر در روبهروي تالار وحدت در تلاش براي رفع اين مشكل بودند، هرچند مشاهدات خبرنگار ايسنا حاكي از آن بود كه تعداد محدودي صندلي خالي در طبقات تالار خالي بود، اما چند برابر اين تعداد افرادي خارج از سالن بودند كه براي ورود تلاش ميكردند.