به گزارش افکار نیوز به نقل از ايسنا ، حسن علیزاده با اشاره به برگزاری ششمین جشنواره و نمایشگاه بینالمللی رسانههای دیجیتال در مهرماه امسال، گفت: تمامی بخشها و عناوین جشنواره ششم رسانههای دیجیتال، امسال بازنگری مجدد شدهاند، زیرا فضای رسانههای دیجیتال، فضایی سیال است که هر روز، با ورود تکنولوژیها و فناوریهای جدید دستخوش تغییر میشود.

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: بر اساس بازنگری‌های صورت گرفته، بخش خدمات ارزش افزوده و سامانه‌های برخط غیراینترنتی نظیر سامانه‌های تلفن گویا در شاخه تلفن همراه اضافه شده است.

وی تصریح کرد: در بخش اینترنت نیز توجه ویژه‌ای به رسانه‌های کاربرمحور نظیر شبکه‌های اجتماعی و پایگاههای اشتراک‌گذاری صدا و تصویر داده شده است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به گستردگی فضای هنرهای دیجیتال خاطرنشان کرد: در بخش هنرهای دیجیتال نیز، موضوعاتی همچون عکاسی دیجیتال، نقاشی دیجیتال، طراحی کاراکتر و شخصیت و طراحی فضا و لوکیشن اضافه شده است.

به گفته علیزاده، همچنین در جشنواره ششم رسانه‌های دیجیتال، بخش پژوهش و ایده‌های رسانه‌های دیجیتال با توجه به نیازهای جدیدی که در این حوزه مطرح شده، مورد بازنگری قرار گرفته و موضوعاتی انتخاب شده است که بتواند نتایج تحقیقات و پژوهش‌ها حول محور آنها، برای فعالان این حوزه، قابل استفاده باشد.

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال، با اشاره به راه‌اندازی بخش بین‌الملل در ششمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال خاطرنشان کرد: بخش بین‌الملل در سال جاری با تدارکات و برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای برگزار خواهد شد تا بتواند نمایی کلی از فعالیت‌های دیجیتالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سطح جهانی ارایه کند.

وی اظهار کرد: موضوعات انتخاب شده در بخش بین‌الملل، تلاش دارد تا علاوه بر پوشش دغدغه‌های فرهنگی و نیازهای بومی کشور، بتواند مورد اقبال و توجه جامعه جهانی و به ویژه کشورهای اسلامی و فارسی‌زبان قرار گیرد.

علیزاده محتوای مناسب برای خانواده، محافظت از کودکان در فضای مجازی و سرگرمی آموزشی، سبک زندگی اسلامی، بیداری اسلامی و جغرافیای فرهنگی ایران از جمله موضوعات انتخاب شده برای بخش بین‌الملل اعلام کرد.

ثبت نام ششمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال، همزمان با میلاد با سعادت منجی عالم بشریت، امام زمان(عج) در ۱۵ تیرماه ۱۳۹۱ آغاز خواهد شد.

مهلت ثبتنام حداکثر تا ۱۵ مردادماه سال جاری خواهد بود و علاقمندان میتوانند برای ثبت اطلاعات خود به سایت سرآمد به آدرس اینترنتی www.saramad.ir مراجعه کنند