به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس؛ بعد از اظهارات وکیل مدافع م ـ ش نجفی نماینده دادستان در جایگاه قرار گرفت و اظهار داشت: وکیل مدافع این متهم سناریوی جالبی را طراحی و تعریف کردند و تلاش کرد موضوع اراده موکلش را از بیخ و بن نفی کند.

وی افزود: طوری وانمود کردند که عده‌ای جلاد با چوب و چماق در دادسرا هستند تا متهمان را مجبور به اعتراف کنند. در حالی که این گونه نیست و مدارکی وجود دارد که به راحتی صحت اعترافات این متهم را نشان می‌دهد. همچنین می‌توان از سایر متهمان پرسید در این مدتی که در بازداشت به سر می‌برند تحت فشار بوده‌اند یا خیر.

نماینده دادستان با اشاره به صحبت‌های وکیل مدافع «م ش» مبنی بر اینکه موکلش تحت فشار بوده و چاره‌ایی جزء اعتراف نداشته گفت: اصل بر صحت اعتراف است و این متهم بارها این اعترافات را در دادسرا عنوان کرده است. در یک مواجه حضوری «م ش» اصرار می‌کند که فقط یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان گرفته است که اگر تحت فشار بود چرا مبلغ ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان را نگفت. آیا دقت در بیان جزئیات نشان دهنده علم متهم نیست.

متهم در جایی مدعی شده نامه وی مربوط به قبل از بازداشت متهمان این پرونده بوده در حالی که ۶ روز بعد از بازداشت مه‌آفرید بوده و اصلا قبل از دستگیری او چنین نامه‌ایی نوشته نشده است.

نجفی اضافه کرد: در تاریخ ۲۶ اسفند ۹۰ در حالی که با وثیقه آزاد بوده نوشتید که این پول را بابت موضوع دیگری گرفته و برای مال نامشروع نبوده آیا باز هم تحت فشار بودید قبل از آن هم اعتراف به دریافت پول کرده بودید. اینکه در اظهاراتتان گفته بودید ممکن است آدم بلغزد هم تحت فشار بوده.

نماینده دادستان افزود: در کیفر خواست آمده علت دریافت پول این بوده که برای افزایش سهمیه خدمات عمومی فولاد خدمت خوبی کرده بود و خودش را مستحق دریافت این پول‌ها می‌دانست. طبق اظهارات «ط ن» ‌پول‌ها در کیف پرداخت شده است و اگر شما صادق بودید چرا پول‌ها را به حساب واریز نکردید.

واقعیت پول‌شویی این است که طوری جابجا شود تا نتوان آن را ردیابی کرد. درواقع این کارها برای این بود که پول‌ها ردیابی نشود و در پایان کار صرف خرید سکه و اقداماتی به اصطلاح کار خیر شود.

نجفی با بیان اینکه این متهم جدایی از صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد عضو غیرموظف هیئت مدیره ۴۰ شرکت دیگر است گفت: این فرد ماهانه بین ۱۲ تا ۱۳ میلیون از این شرکت‌ها حقوق و پاداش و در پایان سال از هر شرکت ۳۰ میلیون تومان پاداش می‌گرفته است.

وی افزود: از این فرد به عنوان رانت استفاده می‌شده که متأسفانه این موضوع از معضلات موجود کشور است که هیچ فکر قانونی تا کنون برای برطرف کردن آن اندیشیده نشده است.

نجفی با بیان اینکه وقتی وجوه به صورت نقد جابجا می‌شود فرار مالیاتی تحقق پیدا می‌کند افزود: متهم به همراه «خ الف» عضویت هیئت مدیره شرکت تجارت دالاهو را در اختیار داشت که نشان دهنده این است که این افراد در پشت پرده به صورت زنجیر‌وار به هم متصل بوده‌اند.

نماینده دادستان ادامه داد: مطلبی که علم این متهم را نشان می‌دهد این است که در تاریخ ۱۷ بهمن ۹۰ «ط ن» می‌گوید چون در جریان بود و بحثمالیاتی وجود داشت قرار شد پول را نقدا پرداخت کنیم. با توجه به اقرار صریح متهم با دست خود و در شرایطی که هیچ فشاری وجود ندارد ادعای وکیل وی درباره عدم پذیرش اعترافاتش قابل قبول نیست.

نماینده دادستان با اشاره به بازرسی ۲۹ دی‌ماه سال ۹۰ از منزل همسر دوم این متهم درباره اسناد و اموال کشف شده اظهار داشت: ۱ اوراق مشارکت ارزی به مبلغ ۱۰۰ هزار یورو، ۲ اوراق مشارکت نفت و گاز به مبلغ ۵۰ هزار یورو، ۳ سهام شرکت بیمه به ارزش ۱۵۰ میلیون تومان سهام ۲۳ درصدی یک شرکت به مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان، ۴ اوراق مشارکت بانک ملی به میزان ۴۰۰ میلیون تومان، ۵ فیش پیش خرید سکه به میزان یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، ۶ سهام ۵۰ درصد شرکت بیمه اعتماد به ارزش کلی ۷۰۰ میلیون تومان، ۷ مالکیت شرکت بازرسی اندیشه با دارایی ۵۰۰ میلیون تومان، ۸ یک خودروی زانتیا، ۹ اسناد سه دستگاه آپارتمان که قیمت یکی از آنها یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود، ۱۰ سهام ۲۰ درصدی شرکت بازرسی، ۱۱ سهام ۹۰ درصدی شرکت سرآمد کیش، ۱۲ سهام ۵۰ درصدی شرکت راهبرد آینده، ۱۳ سهام شرکت آب‌نگار با سرمایه ۱۰۰ میلیون تومان، ۱۴ سهام ۲۵ درصدی شرکت کالاسازان، ۱۵ حساب‌های متعدد بانکی، ۱۶ ۷۴ قطعه اسکناس ۱۰۰ دلاری، ۴ قطعه اسکناس ۲۰ دلاری به همراه ۹۸۵ یورو.

نماینده دادستان با بیان اینکه آیا همه این اموال در ازای خدمات دولتی به دست آمده است گفت: علم و آگاهی این متهم کاملا محرز است زرهای تنبه در او دیده نمیشود و از دادگاه برای وی تقاضای اشد مجازات دارد.