به گزارش افکارنیوز به نقل از پرس تي وي، در اين گزارش كه در سايت خبري سي بي اس منتشر شده، اطلاعاتي درباره ترور دانشمندان هسته اي از كتاب " جاسوسان عليه آرماگدون: جنگ هاي مخفي اسرائيل" نوشته دن راويو خبرنگار سي بي اس و يوسي ملمان روزنامه نگار اسرائيلي فاش شده است.

این مقاله اطلاعات دقیقی را از اینکه چگونه یک واحد عملیاتی موساد به نام " کیدون "(واژه عبری معادل سرنیزه) مأموران خود را برای ترور دانشمندان ایرانی آموزش می دهد، را افشا کرد.

دن راویو و یوسی ملمان گزارش دقیقی از عملیات و فعالیت های مخفی موساد در داخل ایران ارائه می کنند.

این کتاب نتیجه تحقیقات ۵۰ ساله ترورهای تحت رهبری موساد است و نشان می دهد که تمامی ترورهای صورت گرفته در ایران توسط اسرائیلی هایی صورت گرفته که با گذرنامه های جعلی وارد کشور شده اند.

عملیات های واحد کیدون بسیار پیچیده و فوق سری است و با آموزش های ویژه ای از جمله اموزش شناخت کدگذاری و ارتباطات فوق امنیتی انجام می گیرد.

هدف این واحد، اختلال در فعالیت های هسته ای ایران است.

از این کتاب و دیگر منابع چنین بر می آید که کیدون به حدی تفکیک شده است که دفترش دیگر در موساد نیست. ماموران کیدون که خود را " تیم " می نامند، به ندرت به موساد می روند. حتی وقتی با ماموران موساد در دیگر واحد ها تعامل دارند، از اسامی مستعار استفاده می کنند. در عملیات میدانی، مردان کیدون از اسم سوم و در برخی موارد حتی از اسم چهارم و پنجم برای خود استفاده می کنند.

آنها شامل هر چیزی که برای عملیات اطلاعاتی لازم باشد، است: تجسس، فرار، مطالعه درباره اشیاء و یادگیری کلیه مطالب درباره آن اشیاء. آنها در حفظ کردن کدها و برقراری ارتباط در ماموریت هایشان بدون برانگیختن شک کسی حرفه ای می شوند. مردان و زنان کیدون کسانی هستند که مدیر موساد از آنها برای ماموریت های بسیار خطرناک ا ز جمله عملیات پیچیده جمع آوری اطلاعات که به حرفه ای ها نیاز دارد، استفاده می کند.

دانشمندان ایرانی، مصطفی احمدی روشن، داریوش رضایی نژاد، مجید شهریاری، و مسعود علی محمدی همگی توسط مأموران موساد ترور شده اند.

آمريكا و رژيم صهيونيستي از هيچ تلاشي براي اختلال و توقف فعاليت هاي هسته اي ايران فروگذاري نمي كنند.