به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، محمدرضا رحیمی امروز در حاشیه مراسم رسمی گزارش سرمایهگذاری خارجی ۲۰۱۲ براساس آمار آنکتاد (سازمان سرمایهگذاری و توسعه ملل متحد) در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه برنامه جدی دولت برای حمایت از سرمایه خارجی در قانون برنامه پنجم تصریح شده است، گفت: در این زمینه دولت برای افزایش ظرفیت تلاشهایی را انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های مناسبی در بخش جذب سرمایه های خارجی وجود دارد، گفت: بعد از جنگ از سوی برخی کشورهای غربی تحریم شدیم و این موضوع باعثشد که کار ما کمی مشکل تر شود اما من از همه ایرانیان خارجی، سرمایه داران و دوستداران ایران دعوت کردم به صورت غیر مستقیم در ایران کار کنند و ما سود سرمایه های آنها را تضمین می کنیم.

رحیمی ادامه داد: در تحریم و جذب سرمایه های خارجی نوعی مقابله با دشمن نیز وجود دارد، چرا که آنها در مقابل جذب سرمایه های خارجی سد ایجاد می کنند.

معاون اول رئیس جمهور از برنامه ریزی برای فعالیت استانداران، سفرای خارجی و مسئولان برای جذب سرمایه های خارجی خبر داد و گفت این موضوع از طریق بخشنامه وزیر اقتصاد فعال خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم خنثی سازی تبلیغات خارجی، بیان داشت: هر کسی که بتواند برای جذب سرمایه خارجی در ایران فعالیت کند، چه ایرانی و چه غیر ایرانی باشد را مشمول جایزه خواهیم کرد.

معاون اول رئیس جمهور افزود: این جایزه مانند برنامه ای است که برای صادر کنندگان در نظر گرفته بودیم و از این طریق در نظر داریم به روند جذب سرمایه های خارجی رونق ببخشیم.