به گزارش افکارنیوز، همراهان نیوز به نقل از پایگاه خبری رِیدیس، دفتر تحقیقات فدرالی آمریکا موسوم به "اف بی آی" گزارش رسمی از تحقیقات خود در فاصله سال های ۱۹۸۵ تا ۲۰۰۲ درباره راه های ارتباط شرکت های مجازی با وزارت دفاع آمریکا و اقدام آن در قاچاق تجهیزات و سیستم های لازم برای تولید سلاح های هسته ای در خارج از آمریکا فاش کرد و طی تحقیقاتی اکثر صلاح ها به اسرائیل قاچاق شده است

این اسناد بر اساس تحقیقات " ریچارد کیلی اسمیت " که در آن زمان ریاست شرکت " هلی تریدینگ " شاخه اسرائیلی این شبکه را بر عهده داشت و نتانیاهو هم در آن فعالیت می کرد، تهیه شده است.

بر اساس اسناد منتشر شده، نتانیاهو در آن زمان با شرکت تحت اداره یک میلچن یهودی همکاری داشت و این شرکت را برای مراجع نظامی بلند پایه رژیم صهیونیستی از جمله آریل شارون معرفی کرده بود.

اسناد "اف بی آی" همچنین نشان می دهد که اسمیت در تل آویو و اماکن دیگر با نتانیاهو دیدار داشته است. اسمیت در آوریل ۲۰۰۲ به اتهام تجارت دستگاه های برقی کوچک مورد استفاده برای تصویر برداری با سرعت بالا به نام "کرایترون" که امکان استفاده از آن به عنوان یک وسیله هسته ای نیز وجود داشت، بازداشت و به ۴۰ ماه زندان و پرداخت غرامت مالی ۲۰ هزار دلاری محکوم شد. اسمیت همچنین به فروش ۸۰۰ دستگاه کرایترون به شرکت هلی تریدینگ متهم شد. دفتر نتانیاهو هنوز واکنشی به این خبر نداشته است.