به گزارش افکارنیوز، مهر به نقل از آسوشیتدپرس نوشت: "هیلاری کلینتون" که در توکیو سخن می گفت مدعی شد که نظام سوریه در آستانه سقوط قرار گرفته است.

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به سخنان " کوفی عنان " میانجیگر سازمان ملل، مبنی بر اینکه طرح صلح وی در حال شکست خوردن است گفت: باید همه را متوجه این موضوع کنیم.

وی در ادامه مدعی شد که ماه گذشته در مجموع ۱۶ ماهه تحولات سوریه، خونین ترین ماه بوده است.

وزیر خارجه امریکا در ادامه بطورضمنی به تجهیز شورشیان سوری از سوی کشورهای دیگر اشاره کرد و گفت: مخالفان بشار اسد اکنون از لحاظ دفاعی تجهیزات بهتری داشته و به ارتش سوریه حمله می کنند.

کلینتون در ادامه ادعاهای خود افزود: رژیم سوریه باید بداند که روزهای او به شماره افتاده اند.(روزهای آخر را تجربه می کند.)

در هفته های گذشته خبرهای متعددی درباره ارسال سلاح توسط آمریکا و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به شورشیان سوری منتشر شده بود.

برای مثال چندی پیش روزنامه دیلی تلگراف، در گزارش نوشته بود: مذاکراتی محرمانه در واشنگتن میان مقامات ارشد دولت آمریکا و شورشیان سوری برای تحویل سلاح به آنها انجام شده است. این مذاکرات پس از آن انجام شده که در روزهای گذشته فشار زیادی بر آمریکا برای تغییر رویکرد واشنگتن در قبال سوریه وارد شده بود. از مهمترین موارد مورد بحثدر مذاکرات مقامات امریکایی و شورشیان سوری، تحویل موشک های زمین به هوا به شورشیان بوده است.

کلینتون در پایان گفت : هنوز شانس برای نجات سوریه و جلوگیری از پیامدهای فاجعه باری که نه تنها برای این شکور خطرات زیادی داند بلکه برای منطقه نیز فاجعه بار خواهند بود وجود دارد.