به گزارش افکارنیوز به نقل از پانا، دونالد بایر در گفت و گو با روزنامه سوئیسی "درباند" یادآور شد: مجموع بدهیهای آمریکا از ۱۶ میلیارد دلار فراتر رفته و میزان بیکاران این کشور به ۸.۲ درصد رسیده است.

این دیپلمات آمریکایی افزود: سطح بودجه امریکا در دو سال گذشته بسیار پایین و از زمان جنگ جهانی دوم تا کنون بی‌سابقه بوده است.

بایر تصریح کرد: در میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در زمینه لزوم کاهش بودجه نظامی، یک توافق ضمنی وجود دارد.

این دیپلمات آمریکایی یادآور شد: امریکا با داشتن ۹۰۰ پایگاه نظامی در خارج امریکا، بیش‌ترین هزینه‌های نظامی را در دنیا دارد و این موضوع دیگر قابل قبول نیست.

بایر با تصریح این موضوع که تحت چنین شرایطی هیچ‌کس در امریکا در فکر جنگ با ایران نیست، احتمال هرگونه جنگ سرد در آینده را منتفی دانست.

آمریکا و رژیم اسرائیل، در تلاش برای وادار کردن جمهوری اسلامی ایران به توقف برنامه انرژی هسته‌ای خود، بارها ایران را به گزینه نظامی تهدید کرده‌اند. واشنگتن و تل آویو مدعی هستند برنامه انرژی هسته‌ای ایران دارای ابعاد نظامی است.

تهران ضمن رد اتهامهای مطرح شده از سوی امریکا و متحدان غربی آن درباره دنبال کردن اهداف نظامی در برنامه انرژی هسته ای ایران، تاکید دارد به عنوان یکی از امضا کنندگان پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی و یکی از اعضای آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق استفاده از فناوری هستهای برای اهداف صلح آمیز را دارد.