به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس نوشت: مجری طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی با اشاره به موفقیت پیمانکار ایرانی مجری این بخش از توسعه میدان اعلام کرد: دومین موقعیت تعریف شده این فاز گازی، با ۲هزار و ۸۵۰ متر حفاری به مخزن مشترک گازی با کشور قطر دست یافت.

علیرضا ارزنده افزود: با تجارب کسب شده از حفاری چاه نخست این بخش از میدان و رفع موانع عملیاتی موجود ادامه کار در دریا، مراحل حفاری دومین چاه فاز ۱۳ با رکورد شکنی جدید در میان فازهای در حال ساخت پارس جنوبی، قبل از برنامه زمان بندی توسعه طرح به انجام رسید.

وی گفت: با اتمام این بسته کاری، عملیات حفاری توصیفی فاز ۱۳ پارس جنوبی به پایان رسید و پیمانکارایرانی برنامه حفاری های توسعه ای این فاز را آغاز کرد.

ارزنده درباره آخرین مراحل پیشرفت ساخت و نصب سازه های دریایی این طرح جهت استقرار دکل های حفاری عنوان کرد: جکت نخست فاز ۱۳ که توسط شرکت ایرانی صدرا ساخته شده است آماده حمل بوده و دومین جکت این بخش نیز با تلاش پیمانکار تا یک ماه آینده بارگیری و به موقعیت دریایی انتقال خواهد یافت.

وی درباره میزان پیشرفت بخش خشکی این طرح نیز با اشاره به اینکه با تلاش اعضای کنسرسیوم این بخش، برج های ۴۵۰ تنی فاز ۱۳ قبل از سایر فازهای جدید نصب شده است، گفت: این فاز مطابق برنامه از ابتدای سال جاری تاکنون به طور متوسط ماهانه ۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است .