به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از رسانه دولتی بی.بی.سی موج گرمای بیسابقه در آمریکا باعث کشتهشدن دهها نفر در این کشور شده است.

بر اساس این گزارش، تا کنون ۴۲ نفر در این کشور بر اثر گرمای بی‌سابقه‌ای که مناطق مرکزی و شرقی آمریکا را در برگرفته است جان خود را از دست داده‌اند.

این در حالی است که در بخشی‌هایی از شرق این کشور هنوز هزاران نفر بعد از طوفان هفته پیش همچنان در بی‌برقی به سر می‌برند.

گزارش‌های هواشناسی اعلام کرده‌اند انتظار می‌رود در این مناطق در روزهای آینده طوفان نیز به وقوع بپیوندد.

بنا به اعلام بی. بی. سی، مرگ بسیاری از این افراد که عمده آنها را سالمندان تشکیل می‌دهند به خاطر خاموش بودن دستگاه‌های تهویه مطبوع در مناطقی که با قطعی برق روبرو بوده‌اند، رخ داده است.

در هریک از ایالت‌های «شیکاگو»، «ویرجینیا» و «مریلند»، ۱۰ نفر جانشان را از دست داده‌اند.

در ایالتهای «ویسکانسین»، «اوهایو» و «پنسیلوانیا» نیز ۹ نفر بر اثر گرمازدگی جانشان را از دست داده‌اند که سهم هر ایالت سه کشته بوده است؛ ضمن اینکه دو نفر هم درایالت «تنسی» جانشان را از دست داده‌اند.

در ایالت «ایندیانا» نیز دختری چهار ماهه پس از آنکه برای مدت زمان طولانی در خودرو قرار داده شده بود بر اثر گرما جان سپرد.

روز گذشته گرمای هوا در واشنگتن، پایتخت آمریکا به ۴۱ درجه سانتیگراد رسید؛

در این شهر برای ۱۰ روز پیاپی دمای هوا از ۳۵ درجه سانتیگراد بالاتر بوده است که از زمان ثبت آمار هواشناسی یعنی ۱۴۱ سال پیش تا کنون، بی‌سابقه بوده است.

با توجه به شرجی بودن این مناطق و میزان رطوبت بالا که گاه به ۱۰۰ درصد می رسد، گرمای هوا در این مناطق بیشتر احساس می شود.

دهها هزار نفر از مردم در ایالتهای وستویرجینیا، اوهایو، نیوجرسی، مریلند و ایندیانا کماکان با قطعی برق، پس از طوفان ویرانکننده در این مناطق روبرو هستند.