به گزارش افکارنیوز به نقل از تهران امروز ،عصر شنبه متهم ۲۰ سالهاي كه در چهارم ارديبهشت ماه امسال دختر جواني را در خيابان هشتم گاندي كشته بود با اسكورت به محل جنايت برده شد و صحنه قتل را بازسازي كرد. دارا به قصد سرقت پژو ۲۰۶ نقرهاي رنگ، تينا را زير گرفته بود. بررسيهاي اوليه نشان داد دختر ۲۶سالهاي به نام تينا. ع كه دانشجوي رشته پزشكي بود به قصد پارك خودرو، از مرد جواني درخواست كمك كرده و سوئيچ ماشين را در اختيار او قرار داده و مرد ناشناس حين پارك خودرو اقدام به سرقت پژو ۲۰۶ نقرهايرنگ كرده و هنگام فرار از محل، تينا را زير گرفته و كشته است. اين در حالي است كه پدر مقتول که شنبه گذشته در محل بازسازي جنایت حاضر شده بود، با تشریح نحوه فرار پسر جنایتکار گفت: دخترم به سه زبان خارجی مسلط بود و دو ثبت اختراع داشت. قاتل مدعی است دخترم از او خواسته که خودرو را برایش پارک کند. این در حالی است که دخترم راننده ماهری بود.


ماجرا چه بود؟

تحقیقات اولیه پلیس از کارگران ساختمان نیمه کاره‌ای که در نزدیکی محل حادثه مشغول به کار بودند نشان داد که جوانی حدودا ۲۰ساله در ابتدای کوچه هشتم ایستاده بود که پژو ۲۰۶ نقره‌ای رنگ به قصد پارک وارد کوچه شده اما راننده به علت کم‌بودن عرض کوچه نتوانست خودرو را پارک کند. در این زمان، پسر جوان با نزدیک شدن به مقتول پیشنهاد داد به راننده کمک کند. او به محض سوار شدن به خودرو دنده‌عقب گرفت و با سرعت بسیار زیادی، شروع به حرکت کرد که در نتیجه مقتول که آن لحظه دقیقا پشت ماشین قرار داشت زیر خودرو رفت و سارق نیز بدون توجه به این موضوع و در حالی‌که مقتول چندین مرتبه به همراه ماشین روی زمین کشیده شده بود، گریخت و افرادی که تعقیبش می‌کردند، نتوانستند به وی برسند. بنا بر اظهارات شاهدان، سارق پس از واردشدن به خیابان ولیعصر(عج)، به دلیل شلوغی خیابان و به قصد فرار از دست افراد تعقیب‌کننده چندین بار با خودروهای عبوری تصادف کرد و در نهایت پس از ورود به خط ویژه اتوبوس متواری شد.

کارآگاهان با کمک شاهدان به چهره‌نگاری از متهم پرداختند و دستور توقیف خودرو مسروقه و دستگیری سرنشینان آن را صادر کردند. در ادامه فاش شد سرنشینان خودرو مسروقه یک دستگاه گوشی تلفن همراه را در محدوده میدان ونک به بهانه یک تماس کوتاه از صاحبش قرض گرفته به سرعت از محل دور شده و آن را سرقت کرده‌اند. انجام چهره نگاری و بررسی سوابق «دارا» نشان داد وی یکی از مجرمان سابقه‌دار و حرفه‌ای در زمینه سرقت لوازم و قطعات داخل خودرو و سرقت خودرو است که دزدی‌های خود را از نوجوانی آغاز کرده و اولین بار در سن ۱۶سالگی، به اتهام سرقت لوازم خودرو و توسط کلانتری ۱۱۸ ستارخان دستگیر شده است. بررسی سوابق متعدد دارا مشخص کرد وی از سال ۸۵ تاکنون هشت بار به زندان رفته است. در حالی‌که تلاش‌ها برای دستگیری دارا آغاز شده بود خبر رسید پژو ۲۰۶ مسروقه به صورت رهاشده در یوسف‌آباد کشف شده است. سرانجام ماموران به محل سکونت دارا در خیابان گاندی رفتند و مطلع شدند او به بهانه ترک مصرف شیشه از خانه خارج و در باغی در غرب تهران مخفی شده است.

به‌این ترتیب وی روز دوشنبه هفته گذشته بازداشت شد. این جوان در بازجویی‌ها اتهام قتل و سرقت خودرو را رد کرد اما سرانجام لب به اعتراف گشود و توضیح داد: ساعت ۱۷ روز حادثه همراه یکی از دوستانم و در کافی‌شاپی در حال مصرف شیشه بودیم که پونه با تلفن همراهم تماس گرفت و با من قرار ملاقات گذاشت. پس از آن به قصد رفتن نزد پونه با مادرم تماس گرفتم تا از او ماشین بگیرم اما وی گفت ماشین را نیاز دارد. در حالی‌که در حال رفتن به خانه بودم، ناگهان در ابتدای کوچه هشتم دختر جوانی را مشاهده کردم که در حال پارک خودرو خود بود. پس از نزدیک شدن به راننده، به دروغ مدعی شدم ماشین پشت سری متعلق به من است و پیشنهاد دادم برای اینکه موقع پارک کردن، دو خودرو آسیب نبینند من آن را پارک کنم. پس از آنکه پشت فرمان نشستم، در یک لحظه دنده‌عقب گرفتم و آن وقایع اتفاق افتاد.

همزمان با بازسازی صحنه جنایت در عصر شنبه سرهنگ محمدیان رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در گفت‌وگو با پدر مقتول به او قول داد پرونده این جنایت تا دو هفته آینده با صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست به دادگاه فرستاده شود. تعدادی از دوستان مقتول و هم کلاسی‌های او نیز در صحنه جنایت حضور داشتند و افراد حاضر در محل خواستار اجرای مجازات متهم به قتل در صحنه قتل شدند.