به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، شرکت الکترونیکی سامسونگ به عنوان یکی از بزرگترین شرکتهای تولید کننده تلفنهای هوشمند اظهار داشت که با بررسی گزارش سازمان بررسی علل آتش سوزی بریتانیا به این نتیجه رسیده است که تلفن همراه سامسونگ علت آتش نبوده بلکه یک منبع انرژی خارجی عامل ایجاد گرما بوده است.

سری جدید گلکسی S سامسونگ که از آن با عنوان رقیب جدی اپل یاد می شود اواخر ماه می وارد اروپا و ماه گذشته وارد آمریکا شد.

یک کاربر در دوبلین با ارسال نظر و تصاویر خود به یک وب سایت در ماه ژوئن اظهار داشت که تلفن گلکسی وی درحالی که روی داشبورد اتومبیلش قرار داشته منفجر شده است.


وی نوشته است که درحالی که رانندگی می کرده ناگهان یک نور سفید رنگ دیده و یک صدای انفجار از درون تلفن خارج شده است.

این شرکت بزرگ الکترونیکی کره جنوبی اظهار داشت که با سازمان بررسی علل آتش سوزی بریتانیا تماس گرفته است تا علت این آتش سوزی را مورد بررسی قرار دهد. سازمان بررسی علل آتش سوزی در بریتانیا یک ارائه دهنده مستقل خدمات مشاوره ای در زمینه علل آتش سوزیها و انفجارها است.

سامسونگ افزود: چندین دستگاه تلفن هوشمند گلکسی S۳ در اختیار این سازمان قرار گرفته در میان آنها تلفن هوشمند آتش گرفته نیز وجودداشته است. نتایج نشان می دهد که تنها علت ممکن برای ایجاد چنین انفجار و آتشی قرار گرفتن دستگاه با اجزا تشکیل دهنده آن در معرض تابش میکروویو(ریز موج) است.

این گزارش همچنین نشان داده است که تلفن همراه وی پیش از این حادثه درون آب افتاده بود و از میزان انرژی بالایی برای خشک کردن آن استفاده شده بود. اتفاقی که براساس اظهارات این کاربر عمدی نبوده بلکه در نتیجه یک اشتباه رخ داده است.

براساس گزارش رویترز، پیش از این گزارشهایی درباره گرم شدن بیش از حدتلفنهای هوشمند سامسونگ منتشر شده بود. در ماه مارس، یک پسربچه کره ای گزارش داد که باطری اضافی که برای تلفن گلکسی S۲ خود تهیه کرده بود درون جیب لباس منفجر شده است.

سامسونگ در آن زمان اعلام کرد که علت این انفجار وارد شدن نیرو یا فشار بیش از حد به باطری بوده است.

همچنین گفته می شود که آخرین نسخه از تبلت اپل(ای پد جدید) نیز پس از کار سنگین به شدت گرم می شود و تاکنون شکایتهای متعددی در انجمنهای گفتگوهای اینترنتی نسبت به آن مطرح شده است.