به گزارش افکارنیوز، ايسنا به نقل از روزنامه مصري اليوم السابع نوشت: صائب عريقات، مذاكره كننده ارشد تشكيلات خودگردان فلسطين در مصاحبهاي اعلام كرد كه محمود عباس، رئيس تشيكلات خودگردان فلسطين به كارشناسان سوئيسي اجازه داده است تا به منظور تكميل تحقيقات و روشن شدن حقايق بيشتر در خصوص جزئيات مرگ ياسر عرفات رئيس فقيد تشكيلات خودگردان فلسطين به نمونهبرداري از جسد وي بپردازد.

وی گفت: محمود عباس به یکی از مشاوران پزشکی خود دستور داده است که فورا با کارشناسان یکی از مراکز سوئیسی که لباس‌های یاسر عرفات را بررسی کرده بودند تماس گرفته و از آنها بخواهد که هرچه سریعتر برای نمونه‌برداری از جسد عرفات و تکمیل تحقیقات خود در خصوص دلیل مرگ وی در رام الله حاضر شوند.

عریقات همچنین اعلام کرد که نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب وعده تشکیل کمیته‌ای عربی را برای تحقیق در خصوص جزئیات مرگ یاسر عرفات داده است.

وی گفت: العربی تاکید کرده است در صورتی که کمیته‌ای بین‌المللی برای تحقیق در این خصوص تشکیل نشود کمیته‌ای عربی را برای این منظور تشکیل خواهد داد.

عریقات در ادامه گفت: جلب موافقت جامعه جهانی برای تشکیل کمیته‌ای بین‌المللی در این خصوص تلاش مسئولان فلسطین برای جلب موافقت شورای امنیت و سازمان ملل را می‌طلبد.

این در حالیست که محمود عباس پیشتر نیز در پاریس تاکید کرده بود که در صورت لزوم تحقیقات را در خصوص شرایط و جزئیات مرگ یاسر عرفات آغاز خواهد کرد.

در همين حال آكادمي "راديشن فيزيكس" در لوزان سوئيس آزمايشاتي در نمونههاي بيولوژيكي گرفته شده از وسايل شخصي عرفات كه توسط سهي عرفات، همسر وي تحويل داده شده بود، آغاز كردند.