به گزارش افکارنیوز به نقل از پانا، خبرگزاری رسمی اردن (بترا) در بیانیهای به نقل از دفتر "فایز الطراونه" نخست وزیر اردن نوشت: او با حسین امیر عبداللهیان، معاون امور عربی آفریقایی وزیر امور خارجه ایران که حامل دعوتنامهای از سوی محمود احمدینژاد، رییس جمهور ایران به پادشاه این کشور برای حضور در اجلاس سران کشورهای عضو غیرمتعهدها بود، دیدار و گفتوگو کرد.

اجلاس سران غیرمتعهدها دهه‌ اول شهریور در تهران برگزار خواهد شد.

بر اساس اعلام بترا، نخست وزیر اردن بر توجه و خواست کشورش به توسعه روابط با ایران بر اساس اصل احترام متقابل و منافع مشترک دو کشور تاکید کرد و گفت: سیاست اردن بر حسن روابط با همه کشورها استوار است و موضع ثابت آن دخالت نکردن در امور داخلی سایر کشورها است و همچنین به کشوری نیز اجازه نخواهد داد که درامور داخلی‌اش دخالت کند.

خبرگزاری اردن اعلام کرد: در این دیدار اوضاع منطقه‌ای در خاورمیانه مورد بحثقرار گرفت و الطراونه بیان کرد که اردن مساله فلسطین را مساله اول اعراب و مسلمانان می‌داند و از برادرانش در رسیدن به حقوق مشروع‌شان و در راس آن تشکیل دولت مستقل فلسطینی به پایتختی قدس حمایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه امان به دنبال تقویت امنیت و ثبات منطقه‌ای است، اظهار کرد: بی‌ثباتی منطقه‌ای موجب کاهش رشد و شکوفایی اقتصادی خواهد شد که این به ضرر ثبات امنیتی و سیاسی کشور است.

نخست وزیر اردن افزود: کشورش در زمینه انجام اصلاحات اقتصادی به شکل دامنه‌دار و پیوسته عمل می‌کند.

امیر عبداللهیان نیز در این دیدار سلام احمدی‌نژاد را به نخست وزیر اردن ابلاغ و بر خواست تهران بر افزایش همکاری‌ها میان دو کشور تاکید کرد.

وی در این دیدار گفت: زمینه‌های زیادی برای همکاری میان دو کشور و افزایش میزان مبادلات تجاری با اردن وجود دارد.

معاون وزیر امور خارجه ایران با بیان این که نخست وزیر (اردن) به مواضع ایران در قبال مسایل منطقهای از جمله بیداری اسلامی و بحران سوریه گوش داد گفت: نخست وزیر بر مواضع ثابت کشورش در قبال بحران سوریه، حل و فصل مسالمتآمیز آن، استفاده از روش گفتمان و حمایت از طرح کوفی عنان، نماینده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب تاکید و نسبت به ایفای نقش مثبت ایران در تقویت امنیت و ثبات منطقهای ابراز امیدواری کرد.